fredag 11 augusti 2017

Fyndresa:-)

Jag tog en sväng till en second hand med maken och väninna, det var ändå rätt mulet så tänkte vi gott kunde gå inne ett tag, fast på kvällen flödade som vanligt denna sommar en varm sol över oss och vi tog en fika på balkongen. Blev rätt trött så starkt kaffe behövdes sen, är en jätteaffär i två våningar så den kräver sin kvinna och man;-).
Behövde lite korgar eller ett par i alla fall att plantera i på landet och tittade sist, de var hiskeligt dyra i blomsteraffären där, och dessutom riskerar de att få två ben och vandra ut genom grinden, här gjorde jag ett par fynd, denna var inte ens använd
Det här var en rejäl sak, tror jag ska måla dekorationerna som sitter runt korgen
En pajform behövde jag och denna verkade också vara oanvänd, diskar allt noga hemma sen även korgen till
 Det andra var sådant jag behövde men kanske inte denna:-), tror att det är Höganäs, väldigt söt är den. Annars fanns allt mellan himmel och jord och väldigt mycket vackert porslin och det engelska från numera nedlagda porslinsfabriker var mycket dyrare än det svenska från Gustafsberg och Rörstrand, det var t o m inlåst med ordentliga lås.

Roligt att se allt och väldigt mycket fina möbler finns, verkligen, man kan inreda som en dröm till låg kostnad om man är lite händig. Nu behöver jag varken mer möbler eller mer porslin men kul och intressant är det att titta.

Trevlig helg önskas och hoppas ni får sommarväder där det varit lite knappt med det!

2 kommentarer:

  1. Fina fynd, ni som nästan inte har några saker ;)

    SvaraRadera
  2. Anna, visst är det och vi som behöver mer som sagt;-), väninnan som har både städhjälp, fönsterputshjälp m m undrade hur jag hann med allt för hon tyckte vi har som en dröm:-) och så tänkte hon på landet också som ska skötas. Men jag tror det är bra att hålla igång ordentligt så man inte slöar till. Huvudsaken jag sover och det gör jag verkligen ordentligt.

    SvaraRadera

  • Rosa ljus - Jag upptäcker plötsligt att den rosa himlen speglar sej i och studsar igenom fönstret och blir små skära rutor på dörren. Underligt glad blir jag av det.
    19 timmar sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    1 dag sedan
  • Nytt recept: Svartvinbärspaj - Efter att ha skördat de svarta vinbären på mina svartvinbärsbuskar i min egen trädgård så gjorde jag en svartvinbärspaj. Åh vad god den blev! Kanske smak...
    3 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    8 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan