lördag 29 juli 2017

Thunderstorm

Oj vilket dunder och brak det blev på eftermiddagen igår och störtregn som följde. Vatten behövs men det kändes konstigt att det blev så otroligt svart.

Hann först äta dagens viktigaste mål som jag ser det, fint och avslappnat nu för tiden och det får ta tid.

Lite senare blev det så där alldeles mörkt. Lite senare ändå hade allt lugnat ned sig och vi bestämde oss för att göra en liten utflykt. Och som ett under kom solen igen till kvällen på balkongen och det var varmt som vanligt. Lite speciell sommar denna. Inga riktiga baddagar direkt, tänker närmast på barnfamiljer som ger sig iväg och planerar en stranddag men vädret varierar så väldigt över dag. Inte kul med frusna barn.

Innan solen kom tillbaka träffade jag en vän från förr och det är bara att konstatera att livet är märkligt och tufft.

På det önskar jag en bra och trevlig helg!
Jostabären mognar tidigare i år trots sen vår, tror att det är värmen som ändå är de flesta dagar som skyndat på, de blir så stora och fina, sitter få i en klase eller en och en
Frukostbordet med utsikt mot matrummet och det runda bordet jag satte där, känns så trivsamt alltihop och just vid det runda bordet gjorde jag lite skrivarbeten senare, har nära till byrå och bokhylla och fint ljus över bordet från dubbelfönstren, känns så mycket mer både praktiskt och trevligt, väldigt nöjd med allt
Regntunga skyar
Ett hus under renovering, ja så där svart var himlen och så kom ljuset igen, såg lite speciellt ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar