tisdag 11 juli 2017

Sommarlandet

Riktigt vackra sommardagar, ja så där som det är ibland under en svensk sommar, vi har varit några dagar på landet som inte blivit alltför frekventerat detta år men nu i alla fall, vi har ju förtroendeuppdrag också mer eller mindre motvilligt men svårt att hitta villiga så vi for iväg till årsmötet. Hade tur med det fina vädret, var så underbart skönt, sol, lite ljumma vindar, blå himmel och de där knotten skriver jag inget om;-), de har tydligen ersatt myggen.

Små söta fåglar satte sig här och där och tittade på oss och badgästerna anlände.

På vägen ut stannade vi hos Linné och tittade in i hans kammare, så väldigt rofyllt där, en underbar plats och hans kammare finns kvar och andra byggnader här med bagarstuga och vackert hantverk och café, intill ligger herrgården som är privat men trädgården får användas av alla besökare.
Som en lisa för själen att sitta här efter renoveringar, tapetseringar och Stockholmstrafiken
Man ska göra i ordning mer om djurlivet som finns kvar och som Linné skrev om också 
Här i hantverksbutiken finns det mycket fint att titta på, långväga gäster hade hittat hit hörde jag
En sådan vacker handvävd ullpläd fick jag ett tidigare år av maken, är väldigt nöjd med den, så stor och skön och bra form som inte ändrar sig, nu fanns små också till barn och de köptes av kunderna
Badgäster kom till vår sjö och nya grannar fick vi förra året och nya i år också, de tyckte de kommit till paradiset:-), ja de bor i betongen så kanske man tycker så då, lille sonen kastade slängkyssar till oss:-)
Planterade lite nytt efter besöket i blomsteraffären och sedan gjorde vi fint i hela trädgården och körde bort precis allt till återvinningen, lite gamla trädgårdsmöbler, trasiga krukor, någon madrass och mattor och annat jox vi inte behöver
 En liten talgoxe välkomnade oss hem sedan:-), satt så fint på balkongen och undersökte blomkrukorna noga:-)

2 kommentarer:

  1. Vad fint hos Linne, dit vill jag åka :)

    SvaraRadera
  2. Anna, väldigt fint där, var ju stängt den gången du var med och fotade gullvivehavet men vi får åka igen tillsammans.

    SvaraRadera

  • Promenad i botan - Varmt och lite kvavt. Grönskan är tung. Det är övergången mellan sommar och höst. Jag tänker att kanske nästa år vid denna tid så bor jag inte här mer. Ell...
    10 timmar sedan
  • Uppdaterat recept: Kokta majskolvar - Receptet på kokta majskolvar har uppdaterats. Det är enkelt att koka majskolvar bara man inte kokar dem för länge så glöm inte att sätta en timer. Server...
    2 veckor sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    4 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    9 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan