lördag 22 juli 2017

Prästkragar, margueriter och kamomill

De älskar mig och jag dem:-), i alla fall är jag omgiven av dem, här på balkongen är det margueriter och åh vad de älskar denna balkong. Jag köper tidigt på våren, de då blommande blommorna vissnar snart och jag klipper ned växten lite grand och planterar om. Och sen sätter den fart! Ska komma ihåg att köpa fler för de blommar långt in på hösten, ibland ända till jul. Är toppen! Torgkillen tyckte jag var kul när jag sa att den blomman är så bra för jag gör små buketter av den till frukostbordet, han ville se det sa han;-)

På landet har vi prästkrageängar som sköter sig alldeles själva och i år var kamomillen vackrare än någonsin, en och en halvmeter hög med stora blommor i klasar, så fina!

Tar en fika och som vanligt, lite sol först, sen mestadels mulet och till kvällen kommer solen tillbaka, precis som det är denna sommar. Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Anna, tack:-), ja de blommar så fint här på balkongen, blir glad av att se dem och vi har fina soliga kvällar där, just kvällarna denna sommar är som finast. Ja just det, du var med när jag köpte förra året hos torgkillen:-)

    SvaraRadera