fredag 28 juli 2017

PostNord

Alltså, efter allt skäll de får och allt dåligt vi läser så är jag alldeles fascinerad av snabbheten och korrektheten.

För exakt två dygn sedan, alltså på timmen 48 timmar, så postades en blå låda som numera är vit:-), faktiskt bättre tycker jag att packa i, tror materialet är lite uppdaterat.

Hemma vägde jag mig själv:-) och sen lådan+mig, (har ingen våg som kan ta lådans vikt ensam), och vet då ganska rätt om vikten.

Maken skickades iväg till affären, tyvärr var det inte någon av de där duktiga ungdomarna som fattar allt utan en ordinarie äldre dam.

Va? Sa jag hemma sen, så vägde den inte. Nej jag sa det sa maken men vad gör man med en äldre bestämd dam så den gick iväg.

Redan där kunde det blivit kaos för hon skrev in hela 1.5 kg för lite på vikten och det kan ju ha en alldeles otrolig betydelse när det gäller det dyra portot och fraktavgifter. Så jag menar att det inte bara är PostNords fel alltid kanske, det vägs fel, sätts fel porton och sen är det många som skriver otydliga och ofullständiga adresser.

Lådan for snabbt som blixten iväg till Malmö där den vägdes om och plussades med 1.5 kg som stämde med min vägning hemma.

Nu hade vi en väldans tur att vi redan betalat för de högre nivåerna annars hade det inte varit roligt.

Exakt som sagt, två dygn senare så levererades lådan direkt till kära dotter i England. Så en eloge till UK också, jag kan följa precis, när det anlänt, det sorteras till rätt stad, det körs till en depå, sorteras igen, postpersonalen börjar sin utkörning och sedan skriver de in när det är levererat och vem som mottagit.

Fantastiskt alltsammans! Och vi har inte så mycket att klaga på här hemma heller, det fungerar ännu rätt bra även om vi måste rycka in som brevbärare lite då och då och justera.

Så jag önskar PostNord lycka till i framtiden. Förresten var de hjälpsamma förut och sökte efter ett större brev som kom till rätta och de svarade artigt på mail, där finns många andra som kan bättra sig på det området vid felanmälan t ex.
Jag garderade mig med tanke på att det kan ta ett par veckor och ville att det skulle komma fram i tid till födelsedagen till käraste Anna

2 kommentarer:

  1. Det var då inte dåligt och inte dumt med fredagsmys med ostbågar heller :)

    SvaraRadera
  2. Anna, det var fantastiskt alltsammans:-) och njut och ha ett riktigt fint fredagsmys med retroostbågar:-)

    SvaraRadera

  • Rosa ljus - Jag upptäcker plötsligt att den rosa himlen speglar sej i och studsar igenom fönstret och blir små skära rutor på dörren. Underligt glad blir jag av det.
    19 timmar sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    1 dag sedan
  • Nytt recept: Svartvinbärspaj - Efter att ha skördat de svarta vinbären på mina svartvinbärsbuskar i min egen trädgård så gjorde jag en svartvinbärspaj. Åh vad god den blev! Kanske smak...
    3 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    8 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan