torsdag 20 juli 2017

På världens största ...

och maken rusade till restaurangen:-), jag gjorde en snabbkoll där, Afternoon tea såg jag inte skymten av men det finns både brunch och brygglunch och så det vanliga, mycket folk och mycket stök när många kommer med vagnar till kassan med matbrickorna staplade till hela familjen.

Jag tog en vända istället, haha, och gick igenom precis hela Ikea och tittade på varenda avdelning, lampor skulle vi ha ett par till taket och det fanns många hiskeligt fula och så en del andra som man (jag) kunde tänka mig. Det blev ett par och skönt det men tillbehör fanns inte helt och hållet så får ta en sväng till det där mansdagiset som har allt:-), en väldigt bra affär är det, Biltema, upptäckte det tack vare tapetseringsutrustning.

Vi stämde möte på ett café istället och då var maken redan hungrig igen:-), caféerna är riktigt bra och rymmer inte så många, mer avkopplande att sitta där, valde en lyxräksmörgås och blev väldigt mätt på den.

Hörde en del intressanta samtal, personal särskilt lämpade till situationen tog emot kunder som klagade på maten m m och personalen var skickliga så det blev frid och fröjd. Tänkte på att i alla yrken där man har med människor att göra är det rätt ansträngande, folk gör sitt bästa och lite till och så får de ändå höra negativt säkert varje dag och ska vara diplomatiska och vänliga. De där tacken uteblir oftast. Ja så är det! Och hjälp vad skönt det är att vara pensionär. Förresten en hel del frågade mig om råd, om porslin och annat vad jag tyckte, är lite roligt tycker jag att småprata och jag har ju tid, kanske syns att jag inte stressar fram som förr.
Ikeas lyxräksmörgås, ja den heter så:-)
Det som ser ut som benbitar är vridna oststänger:-), vi kikade runt lite i en galleria idag, var mulet ända till kvällen när solen kom fram igen som vanligt, skönt nu i semestertider, inte så stressigt och vänlig personal överallt, gjorde några fina oväntade fynd och åt gjorde vi hemma, roligt att ha grönsaker att ta in från balkongen, basilikan har växt som aldrig förr och blommar med vita blommor nu

2 kommentarer:

  1. Anna, vi har det otroligt mysigt;-) och särskilt nu i den lilla soffan;-)

    SvaraRadera