tisdag 20 juni 2017

Sommar

 Väldigt skönt är det med denna sommarvärme, inte så hett utan bara skönt och moln och en och annan regnskur kommer också. Och lederna mår så bra av lite mer värme.

Här fortgår arbetet, trodde nästan vi höll på att komma ut ur huset i hörnen:-), måste spackla ordentligt och köpa glasfiberremsor för att ersätta de gamla som satt där. Var ju inga problem alls de gånger jag tapetserat matrummet förut = två gånger men mycket mer arbete denna gång och har bredspacklat hela rummet nu. Är lite jobb med städning sedan men som tur är har jag en egen städare;-), han är väldigt bra på det, verkar nästan tycka att det är roligt bara han slipper tapetsera. Och nu kommer det bli bra ser jag. Planerar redan i huvudet för lite nyheter där och att använda rummet mer. Det stora matbordet med en kristallkrona över har vi mest till gäster och funderar på att ha ett mindre som redan finns här hemma och kanske byta ut kronan:-).

Tar lite pauser ibland och äter hallon från Portugal och jordgubbar från Skåne:-) och bondbröd från Halland, låter väldigt svenskt:-).

Och så glad att en ny Ica finns här rätt nära men inte i centrum, de har så trevlig personal, måste gått någon särskild utbildning och ett bra och roligt sortiment. Sååå trött på våra gamla butiker här av andra kedjor, säger inte vilka ... folk handlar där ändå, många äldre kommer ingen annanstans och barnfamiljerna är stressade.

Maken fick en check i kassan på Ica, jag trodde inte mina ögon, han köpte bl a eko-Kiwi till mig och det stod en viss summa för två men fick betala mer så han undrade. Då fick han den checken på 25 kronor till nästa köp som tack för att ha upptäckt prisfel. Måste vara något nytt för Ica detta. Och mycket att lära för de andra.

Ha en fin tisdag, vi hoppas på ännu en sommardag!
Vi har morgonsol i matrummet och nu denna tid så är det helt fantastiskt att se detta ljus, det flödar in genom fönstren
... som nu är nyputsade och fått nya tätningslister, ett paket gick åt till varje fönster, som tur var hade vi köpt flera. Lite lustigt, sånt ska man fixa själv i bostadsrätten, ja allt egentligen, är som att ha ett hus men filter för varje vädringsfönster ska man hämta ut på expeditionen:-) så de är också bytta, frågade om de stora fönstren på balkongen, är fyra stycken och behöver kittas om, men det ska alla göra själva sas det. En med annan huvudman frågade om samma sak och de fick fönstren utbytta helt och hållet, så det är lite olika. Däremot fick vi alla övriga fönster för länge sedan ändrade till underhållsfria men de på balkongen ingick inte, de hör till lägenheten och de andra till fasaden:-), jaja, den som också renoveras nu och då byts även alla balkongfasader med räcken ut. Det verkar helt onödigt tycker jag. Ja med balkongerna. Är ju vi själva om får betala kalaset. Kanske dröjer ett år innan de kommer till vårt hus, Bara två gjorda än, tar månader med varje hus.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Anna, det är rätta ordet:-), mycket krångel både ute och inne men glad att vi inte har hela huset inplastat som två andra hus varit nu i flera månader, usch så hemskt denna tid.

      Radera
  2. Vad härligt med varmt svenskt sommarväder. Älskar det!
    OCH god mat äter ni, och jobbar på och det blir snyggt!
    Härligt!
    Bra med ny trevlig ICA också!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, ja så skönt med lite sommar äntligen! Och mer gott finns att handla nu, fina grönsaker och bär. Det blir nog snyggt så småningom, jag hoppas det:-).
      Ica ja, tänk att man kan bli glad av en ny butik också men det blir jag:-)

      Radera
  3. Hoppas du får en paus och kan fira midsommar.
    Vill önska dej en glad midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lena, tack, ja jag tar lite paus:-) och önskar dig en fin midsommar också.

      Radera

  • Promenad i botan - Varmt och lite kvavt. Grönskan är tung. Det är övergången mellan sommar och höst. Jag tänker att kanske nästa år vid denna tid så bor jag inte här mer. Ell...
    10 timmar sedan
  • Uppdaterat recept: Kokta majskolvar - Receptet på kokta majskolvar har uppdaterats. Det är enkelt att koka majskolvar bara man inte kokar dem för länge så glöm inte att sätta en timer. Server...
    2 veckor sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    4 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    9 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan