lördag 13 maj 2017

Snart börjar det

Och flaggan i topp men jag tror inte på vår blå-gula, kanske en annan i samma färger:-), vem vet? Har min lista klar dock:
1. Portugal                                               Så blev det: 1. Portugal
2. Belarus                                                                      2. Bulgarien
3. Rumänien                                                                  3. Moldavien
4. Belgien                                                                      4. Belgien
5. Frankrike                                                                   5. Sverige
6. Australien                                                                  6. Italien
7. Nederländerna                                                          7. Rumänien                                                                                                                  
Sen kan det komma andra emellan och jag reserverar mig för ordningen i listan:-) och kanske Italien, Bulgarien och någon mer dyker upp i den. Kul är det att se alla från så många länder, sång-och musikglädjen har vi alla gemensamt ändå fast så olika villkor i övrigt. Åh, glömde Australien och nu när jag hört Belarus tror jag att de är vinnarna, vad härliga de är, vilken sång-och spelglädje och så otroligt vackra de är:-), och jag sjunger med fast jag inte kan ett ord:-)
Fast ... nu när jag hört Portugal igen får listan vara som från början:-), spännande det här:-)


Innan tittar jag om våren kommit längre på väg, det går sakta även om solen är tillbaka så kommer isiga vindar och nätterna med minusgrader skriver jag inget om;-)
Vårt träd grönskar fint och det är massor med knoppar nu som sen blir vita blommor för att så småningom bli jostabär, humlorna gillar det mycket och de håller sig där och surrar, så trevligt med små besök och att bidra till naturen
Alldeles tomt, vi satte oss inne och åt, började ta på mig mer och mer kläder, nej, varför frysa så vi gick in med maten

4 kommentarer:

  1. Anna, instämmer till fullo:-)

    SvaraRadera
  2. Själv missade jag ju ESC pga brännskada...GAAHH!
    men du tippade ju rätt.
    Har inte ens hört vinnarlåten, ska ta och lyssna på den.
    Mysfaktorn är hög hos Casa Monica, som alltid!! Love it!

    SvaraRadera
  3. Annika, ja läst hos dig nu, usch så jobbigt för dig, hoppas att det ska läka fint och framförallt att smärtan ger med sig. Jag gillade ESC denna gång, tyckte det var fint arr. runt om och kul att höra.

    Tack Annika, ja vi myser på:-), ta väl hand om dig nu och hoppas verkligen att det snart känns bättre.

    SvaraRadera