måndag 8 maj 2017

Nostalgi

Roliga minnen dyker upp ur lådorna, plockar och sorterar, lägger på plats, oj vad mycket fint Anna skrivit, och att Anna hade brevvänner över hela världen hade jag faktiskt glömt, men sparar brev och skrivböcker i lådor. Och att vi gick på precis alla musikaler i Stockholm ja det kommer jag nog ihåg men det är fler än jag minns:-), såååå mycket roligt vi sett och lite undrar jag över hur vi hann allt. Sparar programmen, ska läsa dem tänkte jag och minnas lite mer.
 Och roligt att läsa medlemstidningen från Stockholms universitet där Anna medverkade som journalist under sina studieår och sen for iväg till landet i väster en termin först, vårterminen 2005, oj vad tiden flyr snabbt.

Och väldigt bra med en utmärkt pizzeria på promenadavstånd när man har så mycket att stå i:-)
Två bokhyllor på plats, så nöjd med dem

4 kommentarer:

  1. Kul med alla gamla barnböcker och annat roligt du hittat i gömmorna. Som en tidsresa, kan jag tro.
    Tänk att ni såg alla musikaler i Sthlm under de där åren. KUL.
    Å andra sidan spy jag nog varenda balettuppsättning på Operan på 80-talet. Fina minnen.
    OCH din pizza, med pizzasalladen. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ. Himmel sååå gott!!!

    SvaraRadera
  2. Annika, det är jätteroligt och man glömmer mer än man tror, ja jag i alla fall:-) och så minns jag igen. Ja som en tidsresa verkligen.
    Vi gick på så mycket och vad roligt det är med musikaler och teater. En hel del balettföreställningar blev det för oss med, vet att du älskat att gå på sådana, och så fick vi gå när Anna var med själv i både balett och musikaler sedan.

    Och här hittar jag en tidning om Globen när Anna spelade flöjt där på ett litet sakta snurrande golv mitt i alltihop och Alice Bah var programledare och så gullig med alla musikelever som skulle uppträda. Det var två föreställningar med 13000 åhörare i varje, var en otrolig dag. Vilka upplevelser och kul att få vara med som föräldrar!

    Och sant, tack och lov för pizza:-), så gott! Undrar hur svenskar skulle klara sig utan, haha, de körde en drive med 55 kr pizzan, det kryllade av folk i alla åldrar, en personal tog emot beställningarna och två bakade i rasande fart, vad duktiga de är och affärerna gick strålande:-)

    SvaraRadera
  3. Tänk vad jag skrev mycket, börjar ta upp det igen.

    SvaraRadera
  4. Anna, ja alldeles otroligt! Och så roligt att hitta alla berättelser från vardagen redan från förskolan, och sen ligger lappar i från svensklärare när du är äldre, fortsätt att skriva Anna står det. Sluta aldrig! Ja roligt om du får mer tid till det och flöjtkonserterna saknar jag också. Så hittade jag en lapp om mig som jag inte har en aning om vem som skrivit: Monica är den bästa extramamman som finns:-)

    SvaraRadera