torsdag 25 maj 2017

Kristi Himmelsfärds Dag

Någon gökotta blev det inte, såg att det ordnades runt om här i alla möjliga sammanhang, i kyrkor, i musikpaviljonger, i friluftsområden och kaffekorg skulle tas med om man ville ha någon men vid ett torp så var det först gökotta och sen kakbuffé, det lockade lite men som de pensionärer vi är så är vi morgontrötta som tonåringar, haha, lika båda två ungefär. Tror vi sover igen alla tidiga morgnar. Vi är också väldigt kvällspigga så det blir lagom timmar ändå. Och jag kan ändra mig snabbt om så krävs, inga problem om jag behöver gå upp i ottan ibland.

Lite balkongluft blev det i sol, sen kom någon konstig front in så graderna föll plötsligt och på det lite regn.
 
Det grönskar vackert nu, både inne på balkongen och utanför, lönnen har slagit ut och är som finast denna tid
Och trädet på balkongen är så stort, det som får jostabär sedan, lite orolig för dess framtid, vi har fasadrenoveringar på gång och de hus som är påbörjade är inplastade från topp till tå, totalt och i flera månader. Det ska pågå under minst två år och jag hoppas det dröjer ett tag tills de kommer till vårt hus, tror det, alla blommor inomhus måste ju också bli förstörda, det blir ju mörkt för alla fönster

Berglins och Galenskaparna är mina favoriter inom humorområdet:-), det här var i tisdagens SvD och svårt att finna ord som de gör och så illustrationerna till, väldigt träffande är det:-)

4 kommentarer:

  1. Anna, väldigt rolig, de enda som är riktigt bra, andra är så tama eller blir bara plumpa, de här två har den där finessen som är så svår att hitta.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja den var kul, och RÄTT!!! Serien. Brukar du läsa Medelålders+ ? den älskar jag!!!!
    Mysigt hos er som alltid.
    Gökotta brukade vi gå på när jag var liten, men det var mer en stor kompisträff med mina flädrars vänner, vi hade med frukost och så spelade vi brännboll och fotboll och sådant. Det var kul.
    Monica, ha en fortsatt bra helg!!!

    SvaraRadera
  3. Annika, ja den är så kul! Ska kolla upp medelålders+ också, tror jag sett den.

    Tack Annika, roligt att det kommit igång med blommorna, att de växer och trivs efter all kyla. Tittade efter sommarblommor i affärerna med de var redan slut, var stor behov i år att få lite vår/sommarlikt tror jag när det äntligen blev lite värme.

    Gökotta har jag så roliga minnen av också och tänker alltid att vi ska gå nu med men sover tyvärr, haha.

    Tack detsamma Annika! Hoppas ni får det riktigt bra!

    SvaraRadera