torsdag 13 april 2017

Vårljus

Nja det såg vi inget igår, regn hela dagen, grått grått, mörkt och 2 grader, plus är väl bäst att jag skriver men nästan så det mer känns som jul än påsk. Kalt och visset ute och väldigt mycket stora grävarbeten överallt, till nya bostäder, gallerior, vägar, affärer, spår och annat. Inte ser det kul ut. Trafiken är rörig som vanligt.

Kändes bra med kanelbulle och kaffe och Anthon Berg. Vi åt ute innan och det var gott men vi tänkte på att det är mer folktomt nu, i flera dagar har det varit så, i den stora klädaffären där jag optimistiskt köpte en ny bikini:-) var jag helt ensam. Det är storhelg och då brukar man knappt kunna ta sig fram i mataffärerna men där var det inte heller mycket folk. Och inte en enda med sjal o s v såg vi eller barn som sprang omkring, inte en enda. Så efter alla manifestationer så har det blivit lite lamslaget och också kanske en rädsla. Vem vet hur flyktingar och invandrare bemöts nu, sånt skriver ingen om. Och andra kunder verkar så dämpade, däremot är personalen trevlig och mer uppmärksam än tidigare bara man ska köpa lite vitaminer. Eller en badrumsmatta som jag hittade en lite större och tittat efter ett tag.

En ensam ung kvinna satt på marken i regnet utanför en galleria och jag gav henne ett par strumpor och lite pengar. God bless you sa hon och log och det bär jag med mig.
Anthon Berg startade i Köpenhamn år 1884 och gör ännu god choklad:-), även SvD startade 1884, det står varje dag på tidningens framsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar