fredag 7 april 2017

Semlor ända in till påska:-)

Haha, mannen var lycklig, de smälter i munnen sa han och de här minisemlorna är väldigt goda så det blev varsin till kaffet. Lite fix att ordna med har det varit, inte förrän nu köpte jag en kaffebryggare istället för den som gick sönder, ny toalettsits behövdes också och inte helt lätt att hitta en som passar men blev en med mjukstängande lock i blankt vitlackat trä. Ett lyft faktiskt för badrummet:-). Sen har jag hållit utkik efter en spegel till klädkammaren och Ikea är ju ett säkert kort om man inte hittar någon annanstans. Men ville kolla först i annan affär, ville gärna ha en med tunn ram och inte bara spegelglas som det ofta är på Ikeas, men i denna affär fanns lite breda krusidulliga ramar i guld, silver, vitt, svart, ska va´ lite så nu, så tänkte att det finns nog ingen som jag gillar. Då vände jag mig om och precis packades det upp en helt perfekt:-)

Blev så bra! Och en praktisk krok fick komma på plats också på en helt bedrövligt svår vägg att sätta upp något på men det blev fint till slut.

Nu stundar påskveckan och vi började lite redan. Många fina pappersägg har jag i skåpen men kunde inte låta bli det här i affären, är färgen som är så fin.
Nu kan maken spegla sig lite när han provar skjortor:-)
Och jordgubbarna var riktig goda och i påsen Bio snack var det torkade physalis och aroniabär, har jag aldrig ätit torkade förut och tranbär plus lite nötter, gott och syrligt 
Massor med påskgodis finns i affärerna och tur att man inte är så intresserad:-), nejdå men köpte lite olika i en påse, svårt att veta vad som är gott eller inte och de här var fantastiskt goda, fin choklad med krispig fyllning, då vet jag det och kan köpa fler av den sorten.

Nu är det helg igen och önskar er alla en trevlig sådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar