fredag 28 april 2017

Sakta men säkert

... och det blir nog bra till slut. Förkylningen är envis och konstig så jag blir fort trött men jag är envis också och tänker bli klar. Just nu känns det som jag aldrig någonsin tänker tapetsera mer men vem vet? Jag kanske fått blodad tand och river ned hela huset snart;-).

Säkert är i alla fall att det blir ljust och fräscht, ja ljust var det förut också men det blir nytt och fint. Känns så bra.
Tittar ut genom fönstret mot balkongen och solen kom igen efter gårdagens snöfall
Svårt att återge färg men tapeten är milt milt blå,  med vitt mönster
Blev soligt mot kvällen så det gick att äta ute, väldigt skönt
Alla träd runt om är helt kala fortfarande men på vår balkong grönskar det:-)
En liten smulpaj med blåbär är gott, sen när den var uppäten var det för kallt att sitta kvar.
En trevlig Valborg önskas er alla!

4 kommentarer:

  1. Det lär ju bli grymmefint hos er sen!! Det vet jag. Härligt. Tycker tapeten ser så fin ut!
    ÅÅÅÅ vad jag gillar din hemtrevliga stil!!!
    Ha en fin helg, fina Monica!!!

    SvaraRadera
  2. Annika, tack:-). Nu har jag bara en kort vägg kvar tack och lov och det blir verkligen fint. Så roligt sen att inreda med lite nytt, låg vaken inatt och kom på jättebra idéer:-). Och tack igen!

    Vi ser vi är trappombud plötsligt i vår bostadsrättsförening, ja för vårt hus, hur det nu gått till och imorgon är det vårstädning, både ute och inne, lite konstig dag så där dan före Valborg och dessutom är det vinter nästan. Inte mycket till vår än att ta hand om. Ska dela ut redskap och tala om vad folk ska göra, ja det vet jag knappt själv och dessutom igen har vi en förvaltare anställd på heltid med en jättelön, tycker han kan fixa mer. För sen hjälps vi alla åt med blommor och sådant när det kommer igång.

    Ha det så fint du med Annika, önskar er alla en trevligt helg.

    SvaraRadera
  3. Nu får ni ta det lugnt tycker jag :)

    SvaraRadera
  4. Anna, borde nog det, det kommer, ska ha en lyxdag sen:-)

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    49 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan