torsdag 6 april 2017

Ojojoj!

Tänk att det var så här! Låter lite läskigt faktiskt! Och idén att kolla upp lite mer fick jag hos den eminenta bloggerskan och bloggvännen Annika i USA när hon skrev om skor, av eller på men det står inte så mycket om det här men hamnade på denna artikel då, men det står massor om annat som jag inte kände till, ja att vi hade en sådan övervakning av våra hem av myndigheter, minns förstås att ännu på 80-talet så kom barnsjuksköterskan hem obligatoriskt till alla för att se om den nyfödda hade en säng och annat:-), var nog ett väldigt städande då av den nyförlösta mamman innan det besöket.

forskning och framsteg/nar-vi-fick-lara-oss-ta-av-oss-skorna

Och så här ska skorna stå enligt mäklare i tjusiga Stockholm, absolut inte bakkappan framåt utan tån och inte så många skor som här förstås utan bara några par av de dyraste för att visa upp så oerhört tjusig man är:-), ja då vet ni det också om ni inte visste det förut:-), sånt man kan ägna sig åt när en galen värld står i brand kanske ... och tapeten går nog inom området retro, haha, en ung kille var här och blev alldeles förtjust i den, han var inte ens född när den blev uppsatt:-)

6 kommentarer:

  1. Har också tittat på nätet om den allt vanligare seden att ta av sig skorna inomhus och när det började bli så på allvar. Hos oss i familjen och bland vänner har vi alltid haft inneskor med oss bär vi gått hem till någon. Att sitta barfota eller i strumplästen vid matbordet t ex, tycker jag är ganska trist. Hemma har vi också haft inneskor, mestadels utan klack. Tittade litet på vad Margareta Ribbing sade om att gå barfota eller i strumplästen inomhus vid de flesta tillfällen, och om det tyckte hon inte. Men man får väl anpassa sig till hur värdfolket vill ha det.

    SvaraRadera
  2. Nilla, jag har också med mig inneskor alltid och ibland säger värdparet att kom in bara och behåll skorna på men jag byter alltid, känns bäst så. Barfota går helt bort och det kan kännas konstigt att gå i strumplästen också, hemma har jag tofflor, tycker det är skönt.

    Precis så, man får ta seden dit man kommer:-) och jag får nog köpa ett par tunna inneskor till maken som han kan ta på, eller finare tofflor som ser ut mer som skor, han går ju i strumplästen fast hemma har han tofflor.

    SvaraRadera
  3. Haha, ett i-landsproblem! Vi får nog anledning att tänka på mycket annat, så som världen ser ut i dag! "Ta av dig skorna" - hör ju inte till våra största problem precis. Som student och i de kretsarna träffade man ju varandra och bortsåg från några etiketter, då kändes det naturligt att gå barfota el i strumplästen!

    SvaraRadera
  4. Nilla, ja precis, det var enklare då, studentlivet gillade jag, vi lagade så mycket god mat tillsammans fast rätt enkel, vi körde samma hos varandra och så tog vi mycket tid med att umgås, inte var det så viktigt med alla märken som idag heller, vi hade ungefär samma där med. Och gjorde lite fint hemma och det var ungefär lika hos alla. Fick idéer av varandra. Och så sant, vi får nog annat att tänka på.

    SvaraRadera
  5. HAHA, men GUD!! KUL! Inte visste jag att det ÄR så man ska ställa sina dosor!! Tycker faktiskt det är vettigare om de står med hälen utåt sas. Lättare då man grabbar dem tex.
    Tack för gulliga ord, blir glad. Ja, jag säger det igen, så glad att jag funnit dig i bloglandia. Dig och Anna!!

    SvaraRadera
  6. Annika, haha, visst är det kul! Ja tycker nog med det är bättre tvärtom, att både se dem och ta tag men nu bor jag ju i Stockholm så då ska det vara så här:-), man måste anpassa dig;-)

    Varsågod Annika, du är så rar och skriver så mycket fint. Tycker med att det är fint att jag började läsa hos dig, först lite då och då. Roligt med att höra och veta lite mer från den som bor i ett land och berättar om livet där.

    Ha det riktigt bra nu med besök. Så kul att få.

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan