måndag 24 april 2017

Hallå hallå

Var är ni vitsippor?
Jodå, hann se en backe på hemvägen när plötsligt snöstormen drabbade oss, ojoj vad det yrde här igen i södra Stockholm och ojoj vad vi blir trötta på det. Idag hade jag först tandläkartid, efter mycket om och men, slutade hos "min" i stan efter 35 år och tänkte ha makens istället som finns nära. Hann gå ett par gånger, så blev hon sjukskriven och är det fortfarande, jag fick en annan där då också jätteduktig, som före jul fixade en tandutdragning galant och som skulle bli någon form av chef sas det. Hon hade redan slutat nu när jag akut behövde en tandläkare. Ringde runt och fick komma till annan ort och det var en ny bekantskap men jättetrevlig och duktig, ja det kändes trevligt och bra på hela mottagningen där och det bli fler gånger jag måste dit, troligen rotfyllning m m, usch sådan har jag ingen alls och ville helst slippa, men men hoppas på det bästa.

Vi for vidare och skulle ha lite verktyg, krokar och sånt. Köpte en spegel till som ska vara i det nyrenoverade rummet och så köpte jag ett bord, ett sånt där brickbord men när jag skulle montera det fattades i stort sett allt utom bordet. Så konstigt, paketet såg helt korrekt ut men hade varit öppnat såg jag sen. Ja så det blir att åka en gång till dit. Irriterande faktiskt och jag får väl återgå till att öppna och kolla den vara jag ska ha själv, nu tog jag bara paketet men det fungerar inte tydligen.

Vi tänkte äta ute men ville hem i snöstormen, trafiken var rörig så vi köpte med oss härliga pizzor, ja så gott och kopplade bort vintern. Jag klädde mig vårligt, var ju plus 10 när vi åkte iväg och på något konstigt vis hinner folk byta till vinterkläder, undrar alltid hur det går till, för på hemvägen sågs pälskantade stövlar, pälskantade kapuschonger och vinterklädsel på alla.
                Snart är det Valborgsmässoafton, kanske snö, kanske sol, vi får väl se.

4 kommentarer:

  1. Usch vad trist med snö och slask nu igen! Glad att jag flyttat till Skåne efter många år i mellan-Sverige! Men här nere regnar det i stället, inte så ofta vi ser sol. Valborg blir väl som vanligt, kyligt och kallt. Same procedure every year! Låter gott med pizza.

    Angående paketet så får man kanske undvika att "köpa grisen i säcken"!

    Snart är det maj och man kan äntligen börja klä sig lättare och få sol på näsan, litet D-vitaminer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nilla, ja fy så trist det är, föredrar ert väder då med regnet men ändå tidigare vår och fina somrar. Ja Valborg verkar bli trist. Sant, man måste visst kolla allt idag, tänkte jag skulle vara ordentlig och inte öppna paket i affären, men man måste det tydligen. Andra gången det är konstigt här hos dem så nu aktar jag mig i fortsättningen eller tänker mig för i alla fall.

      Längtar efter sol och har slutat med extra D-vitamin men kanske borde börja igen, skönast att få det naturligt ändå:-)

      Radera
  2. Trist det där alltså, vädret. Ingen höjdare och jag fattar att ni är LESS på det hela, du och maken. Men, det kanske är ett tecken på att sommaren blir varm och solig, hoppas det :-)
    Bra med bra tandis. En rotfyllning är inte farlig, tar bara lite lång tid. Men jag lovar, egentligen är det ingen biggie.
    Bra att ta med pizzan hem och ha det lugnt och skönt i egen vrå.
    NU hoppas jag att ni snart får lite äkta, skön vår!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, fy vilket tråkigt väder! Vi har vant oss men just idag när det började vräka ned igen så fick vi nog, gick knappt att köra och vi undrade vilken dag det var, haha.

      Tanden ja, först reagerade jag på allt, att det skulle ta så lång tid men fattar att det är så de gör om de är duktiga, att det ska gå tid mellan rensning och rotfyllning så det blir läkt emellan och så bedöms om det går att göra en lagning då eller krona lite senare kanske. Tror det blir bra och glad att jag fick denna tandläkare som bokade tider framåt nu och hade jättetrevlig personal. La märke till att de var så otroligt fina med barn och föräldrar i väntrummet och barnen dansade ut sen så nöjda:-).

      Ja så gott med pizza och den underbara vitkålssalladen du vet:-), haha, den vi diskuterat hos dig, ja ingen jag kan göra så. Och tack, nu hoppas vi på lite vår, det är ju väldigt vackert i stan men också har massor fryst och bara hänger brunt, annat nyplanterat är så fint som kommit lite senare.

      Radera