torsdag 20 april 2017

Håhåjaja

Fotar så jag inte ska glömma:-), ja mest för min egen skull så jag ser hur arbetet fortgår och hoppas det ska bli riktigt bra. Är mer jobb än man (jag) tänkte först, tak, ser att fönstren behöver lagas lite här och där och målas, elementen målade jag förut och de är lika fina än, fönstren putsas, nya gardinstänger och gardiner, ny bokhylla, sen finns nog mycket redan hemma att inreda med tror jag. Puh vad mycket ett rum rymmer och särskilt den där jättebokhyllan som var svår att ta isär, hade ett tättspikat bakstycke också och vi orkade inte bära iväg den utan att ta den i delar.
Oj vad den rymde mycket och tog plats
En sak vet jag att i något renoveringskaos vill jag aldrig bo, i så fall i annat boende under tiden för det här räcker för mig med ett enda rum känner jag, avskyr röran och det är ändå bara ett rum och tänk när tak rivs ned och golv rivs upp och väggar far iväg och fönster och mera, hu men hur många reportage läser man inte sen att då har paret separerat, ja när allt är färdigt, vanligare än man tror. Så skönt att stugan på landet var helt beboelig från början, allt fint även om jag inredde mycket och målade en massa möbler och så småningom blev båda stugorna ommålade i exteriören, men det gick bra. Och allt trädgårdsarbete men det är mer som en avkoppling.
Här ligger den, bokhyllan
Maken satt i arbete:-), fått förtroendet att dra ned den gamla tapeten, ja jag gör det också och bra att tapetsera sedan på skiktet som blir kvar, jag har det förtroendet;-), ska spackla, putsa och tapetsera, ja det är ingen brådska, det kan få ta lite tid.. PS maken har alltid vigselringen på, den som jag tar av mig det första jag gör när jag kommer innanför dörren, där är vi olika
Blir nog bra till slut, vet att det finns nån slags "ångmaskin" att ånga bort tapeten, låter lite kladdigt, den här sitter som berg och det är bra att få det släta skiktet kvar tycker jag. Grannen sa just det att tapeterna sitter som berget då han inte fick bort våtrumstapeten i badrummet utan kaklade till slut på den, ja kanske funkar
 Och så här fint har det varit men det blir bra med lite nytt och annan funktion här, att få det lite omorganiserat och nyfräscht, rummet är stort så det rymmer en hel del, ska bli roligt ... när det är klart;-)

4 kommentarer:

  1. OJ vad ni fixar och grejar!!
    KUL!
    Inte så roligt medan det varar, men sen blir det ju SÅ fint!!
    OCH det lär det ju bli hos er.
    Ha en fin dag nu med fix och annat :-)

    SvaraRadera
  2. Annika, skönt när det är klart:-), mycket som ska göras men det går framåt och tack så mycket, det blir nog fint till slut.

    SvaraRadera
  3. Min skjorta ser jag ;) fantastisk kalligrafitavla också ;)

    SvaraRadera
  4. Anna, ja det är det:-) och han har många fler från dig, är favoriter alla:-). Din tavla ska upp igen på annat ställe när det blir klart, den är så fin!

    SvaraRadera