tisdag 18 april 2017

❄❄❄❄❄

Såna där vill jag inte se mer nu förrän till jul. Föll igen inatt och nu ikväll så dalade stora flingor ned. Alltså det är vår nu och så både skönt och vackert om det är det en stund innan sommaren.
Här pågår tapetnedrivning, tar sin tid och nedmontering av möbler, ja tömmer hela rummet och vad mycket som ryms i ett sådant blir jag helt medveten om.

Gör en god smörgås med fyllningar inspirerad av den där smörgåskedjan som lägger på ett berg av allt, ja allt man önskar och den här blev också god och matig.

Trött, kanske vädret, förkylningen, renoveringsslit, tillsammans med mycket annat men jag kan inte skylla på att jag inte ätit eller sovit för det har jag.
Tidningarna blir jag också trött av, det pågår så mycket i hela världen och så många både barn och vuxna drabbas oupphörligt men man fastnar så väldigt på om något händer här som skulle kunna drabba vem som helst och det är nog det, att folk inser att de kunnat bli drabbade själva denna gång, annars struntar man i det mesta. Vet inte hur många psykologer som ska uttala sig eller hur många familjer som vill vara med på bild. Tänker på de verkligt drabbade och den familj som fick sin flicka så brutalt dödad i detta dåd. Hur känns det när hela skolan sitter där med hela familjer och de har inget skolbarn där mer. Och barnen som går i skolorna ska få verktyg, ja föräldrarna också att gå tillbaka till vardagen. Ligger det inte skolbarn närmare att bli skrämda av en bussresa som skola och föräldrar arrangerar och ansvarar för och den kan sluta i sådan brutal död? Och lemlästade barn. Så rätt de fick i kommunen där, när de sa: vi är snart glömda.

2 kommentarer:

  1. Lika god mat och mysigt hos er, som alltid.
    Snö i april är inte så kul, men det är väl ett vårtecken.
    Snart är det varmt och skönt hos er igen.
    Påsken är över, men jag fortsätter nog min fasta från det mesta. Det är verkligen nedslående tider, överallt.
    Ser nyheterna, läser rubrikerna, ett och annat läser jag mer. Men orkar inte läsa alltför mkt om Trump och hans likar.

    SvaraRadera
  2. Annika, tack:-). Nej nån mer snö vill jag inte ha i vår, är ju vanligt förstås denna tid men jobbigt ändå. Hoppas på vår nu. Grannarna på landet ringde och de blev insnöade under påsken, hade flyttat ut för säsongen och allt frös till is men nu var det bättre och vitsippor och blåsippor blommade för fullt på vår tomt sa de, ja vi får bli färdiga här hemma först men ser allt framför mig.

    Tror du gör ett klokt val med lite längre fasta:-), ska fundera på det för egen del, bara lite snabbkoll så man vet vad om händer här i stan när man ska ut men mycket av det andra kan man nästan bli tokig av.

    SvaraRadera

  • Promenad i botan - Varmt och lite kvavt. Grönskan är tung. Det är övergången mellan sommar och höst. Jag tänker att kanske nästa år vid denna tid så bor jag inte här mer. Ell...
    10 timmar sedan
  • Uppdaterat recept: Kokta majskolvar - Receptet på kokta majskolvar har uppdaterats. Det är enkelt att koka majskolvar bara man inte kokar dem för länge så glöm inte att sätta en timer. Server...
    2 veckor sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    4 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    9 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan