måndag 20 mars 2017

☼Vårdagjämning☼

En fantastisk dag! Nu kommer våren med blommor och ljus! Och lite snö;-), varje födelsedag berättade mamma om snöstormen den 20:e mars.
Först landar vackert kort från kära dotter och måg, vilka fina kort det finns där, väntar på att vi ska få små fina affärer här också om hörnet som säljer vackra kort för alla tillfällen och almanackor, pennor och anteckningsböcker, fina påsar och presentpapper, inget annat men anpassat efter årstider och för alla bemärkelsedagar. Tyckte det var helt fantastiskt första gången jag såg detta och gick in, Anna sa då bara att de finns överallt på varenda gata:-)
Fina vårunderlägg som jag fått förut av Anna från Laura Ashley
Glad att ljuset lyser in genom många fönster igen och glad att jag hittade lite vårblommor, de här var så söta, fanns i lite större krukor än de små plantorna, hos min favoritblomsterhandlare, inget fyndpris men fick tolv dubbla tulpaner för en tjuga:-), är det födelsedag så är det:-)

6 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS! Härligt med en balkong full av blommande växter - nu ser vi fram emot sol och värme!

    SvaraRadera
  2. Nilla tack! Ja nu är det vår:-) även om det snöade här igår kväll men det har försvunnit nu som tur är, var väldigt soligt igår under dagen, hoppas du hade det fint också.

    SvaraRadera
  3. Monica!! GRATTIS på din DAG!! Hoppas att du har det toppen och riktigt mysigt. Trevligt att fylla år på självaste vårdagjämningen! Jag är så glad att jag lärt känna dig genom bloggen. Glad att jag får ta del av dina tankar, ditt hygge och all din goda mat. Ha en riktigt jättefin fölsis idag!!

    SvaraRadera
  4. Annika, tack:-) och visst är det en fin dag att fylla år på:-). Glad också att jag lärt känna dig som det känns även om det är på bloggen, men fint känns det och alltid roligt att läsa hos dig. Tack igen!

    SvaraRadera
  5. Anna, tack igen och du väljer alltid så vackra kort, är så roliga att få och ha framme och titta på.

    SvaraRadera