tisdag 7 mars 2017

☼ Solen ☼

Åh äntligen når den in! Den når ovanför träden där i sydväst och nu först kommer vårstrålarna in i hemmet. Blir som nytt känns det och stod ett tag i balkongdörren, faktiskt värmde solen en aning, ute var det kyligt som vanligt, isigt, lite snö-grushögar och massor med träd fällda efter järnvägen, ska nog bli fler parkeringsplatser. De fattas ju alltid. Enorm trafik alla tider och otroligt mycket stora lastbilar framrusande överallt.

Tänkte att jag skulle ha lite trendiga och snygga lådor ovanpå ett par garderober, ja allt det andra jag köpte förut blev toppen men nu behövde jag en annan sort. Valde bort Ikea och det var dumt för vad man än kan säga om Ikea så fungerar allt när man ska fixa ihop deras grejer. Står det att en knapp ska tryckas ihop med en annan så är det så och passar. Det gjorde det inte på de här, var rent bedrövliga i passform, och locken passade inte, skrattretande dåligt faktiskt, men såg snygga ut i förpackningen. Det får bli ett byte.
Sol i myshörnan
Ja man blir ju glad av solen när den tittar fram efter så lång tid men det var en kort stund bara så jag hann ta ett par foton:-)

4 kommentarer:

  1. Hej Hej Monica!! KUL att se dig på bild i vårsolen!!
    Ja, precis, marsljuset ja...LOVE IT!! Sant det du säger om IKEA, man vet iaf att bitar passar ihop.
    Du får lämna tillbaka och dra till IKEA istället.
    Ha en bra tisdag!!

    SvaraRadera
  2. Annika, hej på dig du med:-), så fint med solstrålarna men idag är det snö och trafikkaos, väntar någon dag med det där bytet, så trist, för de var så snygga de här lådorna men helt tokiga. Ja Ikea är pålitligt, de ska ha en eloge för det. Maken tror att med deras mängd så testas allt så noga, de gör det om och om igen tills de vet att det fungerar, ja är nog så. Länge sedan vi var på Ikea Kungens kurva, tror nästan det är nytt där, det skulle blir dubbelt så stort. Vi får göra att besök sen.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hej! Så fint foto av dig bland speglarna. Köpte samma och hade bakom mina tvillingsoffor en gång i tiden. Kanske inte riktigt samma, men mina fogades ihop med runda svarta fästen. Blev effektfullt och rummet såg mycket större ut. TACK för IKEA som har både billiga och bra saker. Man får vara litet händig bara! Så skönt att solen tittar fram i snön. Verkar vara svårare att ta sig fram sedan några år tillbaka. Trafikverket får anmärkningar på sig och entreprenörerna verkar ta det lilla lugna om man ska tro det som skrivs.

    SvaraRadera
  4. Nilla, tack:-). ja jag vet vilka speglar du menar och de här har osynliga fästen och är lite som ett fönster, de får sitta kvar, jag gillar att ha dem där. Ja Ikea är duktiga på det mesta, det är uttänkt att fungera och allt är ju inte snyggt men mycket är det. De här lådorna var snygga men går inte att få ihop, jag älskar montering och det här tänkte jag var ju inte ens det:-).

    Idag blev det gräsligt väder och värst är att folk far fram så farligt i trafiken, det är hemskt numera, spelar ingen roll vilken tid det är heller på dagen. Kan inte vara lätt att vara polis numera, de ska ju vara överallt och inte lätt för folk heller som oskyldigt drabbas, får bilarna förstörda och har jobb som väntar, barn som ska hämtas. Det har blivit så mycket extra stress.

    SvaraRadera