fredag 10 mars 2017

Skönt inomhus:-)

Det är det verkligen tidiga morgnar, först lite uppvärmning och några sit-ups, sen lite spring på "spik"mattan som inte har spikar utan en mjukare variant, får igång cirkulationen och jag känner att det är bra för leder och muskulatur, sen lite tramp på cykeln och kan numera titta på när folk skottar snö, sopar rent bilarna och ser en aning sammanbitna ut och jag förstår det alldeles så precis. Stressigt och de kan vara barhänta, hu så kallt. Och skönt är det att slippa stressa iväg.
Sen frukost och jag sätter på lite musik så maken vaknar:-), rock´n roll med Buddy Holly, Oh Boy! Kan behövas för jag läser tidningar fortfarande, idag en omtalad Madame på första sidan och intervju på insidan. Av tidningens korre i Bryssel. Jag tycker inte den var så bra, vill ju gärna höra någon fördjupning, detta står i vilket program som helst, bara att läsa och sen att fråga lite abrupt: hur finansierar du ditt parti? Får du ryska pengar? Svaret är att hon får statliga pengar som alla andra partiledare säger hon och så har hon ett lån som ska betalas tillbaka till Ryssland, ja inte redogör hon väl för en journalist alla turer och så får hon sista ordet: har ni några pengar att låna ut så lånar jag gärna, ungefär så:-).

Lite undrar man vad som driver människor som i detta fall, hon lever ju alldeles otroligt övervakad och åker i sin stad i bepansrade fordon och skyndar sig i säkerhet, och med säkerhetsstyrkor omkring sig. Har levt så sen barn och kanske blivit van.

Hon är lite avslappnad först med gruppen journalister men sen när ljudupptagningarna är på blir hon ett politiskt proffs och avfyrar sin svar som missiler enligt denna korre. Hon talar med bönder på bönders vis och med de lärde på latin enligt SvD-journalisten. Och kanske med journalister på journalisters vis:-)

Efter senaste presidentvalet i Frankrike för fem år sedan har den klassiska högern arbetat för en nedmontering av det sociala skyddsnätet och vunnit precis vartenda val: regionala, kommunala och de till senat och nationalförsamling. 23 april är den första valomgången, 7 maj den andra. Det är avgörande för hela Europa detta, först Storbritannien och nu den andra stora medlemsstaten, sen är det Tyskland. Tror jag ska lägga till lite armhävningar:-)

Ha en fin helg och spännande att se hur det går för Owe i final, hejar på honom men samtidigt kan det vara lite jobbigt att resa iväg långt om han vinner, men han har alltid varit tuff så han skulle säkert tycka det vore kul bara.

2 kommentarer:

  1. Ja det ser som alltid lugnt och skönt ut hos dig!
    Gillar lunken hos dig och din make.
    Kul om Owe T vinner imorrn. Kommer inte att titta själv, tror jag. Ha en jättefin helg!!

    SvaraRadera
  2. Annika, det är skönt nu att kunna ta det lugnt men ibland har jag funderat på att jobba med något annat än mitt yrke nu som pensionär men tror jag släpper det mer och mer:-)

    Vi får se hur det går för Owe, ikväll är han med i Skavlan. Skulle vara kul om han vann imorgon. Tack Annika, ha det så fint du med!

    SvaraRadera