lördag 4 mars 2017

Så här kan vi också beskrivas ...

En del känns igen men nog vaknar man till och vill förklara för det här stämmer väl inte? Eller? Nu står här svart på vitt, ja så där som det vi läser om andra, vi får nog ta det lite försiktigt med att sluka allt med hull och hår då med. Och på något sätt så väcker det en att man vill jämna till texten lite för inte är väl allting kört redan som hon skriver. Och roligt på sätt och vis att hon skriver att amerikanska journalister flydde härifrån men hon stod stark kvar. For runt en del och hamnade i den hemska staden Örebro till sist. Och nu vet vi att vi har en massa mini-Mexicos runt om oss och hon frågar den "svenske demokraten" hur vi kan ha det så. Vet inte om hon tror att han representerar demokraterna, kanske. Ja nu vet jag inte om jag kan svara "Stockholm" längre när de frågar flera gånger när man anlänt var man kommer ifrån. Jag får säga min födelseort:-).

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4276942/Swedish

4 kommentarer:

  1. När man läser media varje dag, och ska tro det som skrivs, så ser det ju bedrövligt ut och det är som sagt var, en orolig tid i Sverige och ser ut att bli värre. Ingen tycks kunna komma på en bra lösning till alla problem som uppstått. Vad man ska göra åt de uppgifter som sprids bl a av SD, blir ju också ett problem. Man känner sig bra liten i de här sammanhangen.

    SvaraRadera
  2. Nilla, ja visst är det så och här hajade jag till verkligen, oj tänkte jag hur Sverige framställs men på sätt och vis hade ju varje enskild sak hon berättade om hänt. Samtidigt som att då ha kontakt med SD och de blir landets representanter känns så hemskt. Och ingen fick komma till tals om de goda krafter som ändå finns och att flertalet här ändå är människor som överallt och gör så gott de kan. Det sprids hemskt mycket negativt och man kunde se i kommentarerna hur de snappade upp allt och ansåg att svenskar ska man se ned på som är så konstiga. Ja man känner sig maktlös. Tycker vi har en svag journalistkår faktiskt, även idag tjatar de fortfarande om Trump och särskilt mycket har han inte sagt om Sverige, han bryr sig väl inte så mycket om oss, men ingen som har någon som helst koll på att det här skrivits. Det är ändå deras jobb som vilket annat jobb som helst som ska skötas.

    SvaraRadera
  3. Skulle väl inte skriva det här, men just nu läser jag Astrid Lindgrens dagboksanteckningar från 2-a världskriget och jag tycker det lät likadant där innan kriget bröt ut, som den situation och de uttalanden som görs i dag. Måtte jag ha fel.

    SvaraRadera
  4. Nilla, jag har inte läst dem än men ska göra det, hört flera som säger att de är väldigt viktiga men inte har det skrivits så särskilt mycket om det heller? Hon var ju väldigt klok och intelligent och såg mycket och kunde slutleda sammanhang. Jag tror det är bra att det talas mer öppet, man kan inte blunda. Fast ibland måste man tänka på annat men jobbigt tycker jag med folk som inte tänker alls.

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan