fredag 10 mars 2017

Om det är mycket krångel ...

med datorer och mobiler finns svaret här kanske:

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/03/07/wikileaks-cia-kan-avlyssna-smarttelefoner-och-fa-tillgang-till-kameran

Och här finns mycket information om it och säkerhet och brist på densamma:

http://www.xn--itskerhet-x2a.com/overvakning/

Och här tar svensk TV upp det:

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/cia-s-hackning-avslojad-av-wikileaks

Min kamera går igång ofta på datorn helt plötsligt bara, ett problem som jag läste om hos en i spionverksamheten själv i USA, han tejpade över sin egen:-), det har jag också gjort, med ett rejält plåster, tack för tipset:-)

Ett stort problem i det hela kan vara att folk tror att både datorer och telefoner är "kraschade" och så köper de nya. Min dator var helt omöjlig ett tag, trög, långsam, stängde av internet rätt vad det var, omstarter krävdes ofta och min internetleverantör sa förstås att jag måste köpa till det ena och det andra och helst ny dator. Gjorde ingenting, inte ens rensade den mer än jag brukar och nu går samma dator som en dans, snabb, navigerar snabbt, allt fungerar, mer minne också plötsligt som dök upp. Ja man kan undra, eller så gör jag inte det. Jobbig värld vi lever i, lite fånig rent utav kan jag tycka.

2 kommentarer:

  1. Det finns många fällor i denna datorvärlden, men också så mycekt bra. Nyss skypeade jag med mitt barnbarn i Sverige, helt fantastiskt!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Lena, det är så bra att snabbt kunna nå varandra och mycket annat också som att snabbt kunna kolla upp något men att vi är så övervakade känns fånigt och felriktat. Om det läggs lika mycket krut på alla.

    Ha en fin helg du också Lena, vi ska se Melodifestivalen även om jag inte är så där väldigt intresserad men lite kul ändå, tänkte i alla fall höra alla och hejar på Owe Thörnqvist:-)

    SvaraRadera