tisdag 28 mars 2017

Minikontor i rött

Med scanner, skrivare, telefon, snabbt wifi, strömuttag, tolv finns redan och nitton är på gång. £3 för 20 minuter, betalning online så öppnas dörren med en kod, och så får man sitta i lugn och ro, men skulle nog föredra ett café eller en lugn mysig hörna på en pub måste jag säga. Men kul om telefonkioskerna får lite nytt liv. De är ju så fina och brevlådorna också.
Den här har Anna fotat 30 november 2010, en vintrig dag nära deras hem då, oj vad tiden går fort!

6 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med de engelska, röda telefonkioskerna och de röda brevlådorna. Kul också, att de hittat ett nytt användningsområde, men verkar dyrt. Det är synd att så få av de svenska gröna har tagits bort. Underbara England som bevarar så mycket de kan av det gamla, renoverar och använder byggnader och annat till det som passar in i vår tid.

    Önskar jag kunde ta en tur till Engand, men tiden tycks inte räcka till. Ni två är kanske på väg? (När ni renoverat färdigt i lägenheten!!).

    God fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nilla, ja de är så fina! Jag tittar jämt på dem:-), och så otroligt bra att de får vara kvar och få en annan användning, tror det här är mest i Londonområdet nu men sprids vidare. Ja så är engelsmännen jättebra, bevara och rusta upp det gamla och kan bygga hypermodernt intill och det blir hur bra som helst. Där har vi mycket att lära men mycket är ju försent tyvärr.

      Ja kanske blir en tur men inte riktigt än, ska fortsätta med ett sovrum och det är lite jobbigare nu märker jag än när jag var ung:-), men går bra, bättre än jag trodde.

      Ha det så fint du med Nilla, vi har haft sol i några dar men imorgon ska det snöa, även inne i Stockholm sägs det, ja vi får se.

      Radera
  2. WOW, vilken grej!! Jamen varför inte?
    Men klart, sitter ju hellre på Starbucks eller ngt annat fik eller ställe än en telefonkiosk. Fast, himla bra tänk. Verkligen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, jättebra idé även om det är lite trångt kanske:-), men jag tycker med att det finns så många bra ställen att sitta på men kanske för andra som har lite tid bara och vill ha tyst så är det bra. Kunna tala ostört. Bra i vilket fall att de får ett nytt användningsområde, väldigt fiffigt tänkt tycker jag.

      Radera
  3. Måste rätta mig: "så fåav de svenska" skall naturligtvis vara "så många som tagits bort av de svenska". Hade litet bråttom....

    SvaraRadera
  4. Nilla, jag förstod precis:-), ja och det är väldigt synd, vi hade ju så fina med i många städer men de skulle väck, den enda jag vet är den i Sigtuna som blev bokställe, jättefin, vet inte om den är kvar eller om den är nedbränd, ska kolla, men blandar ihop kanske med den vackra klockstapeln vid kyrkan, den brändes ned till grunden och man fick ju en chock. Förstör inte kommunpolitikerna så är det andra galningar som ser till att förstöra.

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    48 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan