torsdag 16 mars 2017

Bra tips:-)

En kruka med bladgrönsaker kan man doppa i vatten ett par gånger så bladen blir sköljda, sen är det bara att plocka blad som är klara och inte behöver sköljas igen, det här såg jag att kära dotter gjorde med sina örtkryddor och gamla mor tog det genast till sig:-)
En riktigt god frukost ekologisk rakt igenom, och något gamla mor också gör innan kaffet hälls upp, en rörelse med handen så att kaffet blandas fint i kannan och blir perfekt, det snurrar runt runt utan att skvimpa över, nej som en våg i kannan:-), sitter i sen laboratorietiden, när man snurrade glasbägare i handen. Och maken har blivit tonåring och sover länge;-) och även om det är rätt grått och trist väder för det mesta så finns mera ljus igen, idag skiner solen vackert redan tidig morgon, trevligt!

4 kommentarer:

  1. Ibland brukar jag göra som Anna och du gör. Just sätta i kruka och ta efter behov. Ibland har jag planterat ut också.
    Så himla gott med lite färska örter.
    Monica, allt set alltid så gott och så trevligt ut hemma hos dig. Jag gillar det verkligen!!!

    SvaraRadera
  2. Annika, det är så trevligt att ha kryddor nära och bara ta ett blad. Planterar också ut, både på balkongen och på landet. En del växer väldigt bra då, är lite olika.
    Tack Annika, du har själv så trevligt, det är roligt att göra lite fint runt omkring sig.

    SvaraRadera
  3. Kul att komma med lite tricks :) ser himla nyttigt ut ;)

    SvaraRadera
  4. Anna, jag är så glad att få lära mig:-), nu gjorde jag lika med salladskrukan jag köpte igår och så får den stå framme också. Ja jag äter väldigt nyttiga och goda frukostar, tycker jag känner mig piggare och piggare faktiskt.

    SvaraRadera