tisdag 28 februari 2017

Otroligt kul:-) och så helt perfekt på fettisdagen!

Det här är så sanslöst roligt tycker jag, alldeles otroligt! Tyvärr kan jag inte uppge källa för det stod inte något om fotot men är från facebook idag. Och så sant! Semla ser ju ut som en hamburgare med grädde, haha! Och han skulle bara veta! Nu har semlorna helt spårat ur här tycker jag, en tävlan om flest konstigheter, mufflor såg jag, var muffinsvarianter och senast semmelchurros. Och munkar och allt vad det är. Och en massa chokladvarianter och så prinsessbakelsesemla. Tänk om han visste:-). Väntar bara på att CB ska twittra nu, eller ännu bättre, skriva en krönika, då blir det ännu roligare:-). Han har fullt sjå nu med sin släkting som tydligen är en släkting, de är två olika generationer bara, en 40-talist och en 70-talist, men från samma adelssläkt enligt de som vet sådant. Han blev så tyst plötsligt:-)

4 kommentarer:

  1. Ja, så arg han skulle vara på alla fake semlor om han bodde här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, ja haha:-), var så kul detta, så väldig humor:-)

      Radera
  2. JA!! SÅ kul! Såg det också på FB igår. SÅ bra! Just det där att man kan höra hans röst--fake burger. Sad! HAHA!! ja, ni har verkligen alternativa semlor. Men det är ju rätt kul, så länge originalet består. Det konstigaste jag sett var skagen-semlan. En semla med skagenröra. Antar att det är en fralla som ser ut som en semla. HAHA!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, det är så otroligt kul tycker jag:-), blir riktigt uppiggad av det:-). Ja alla konstiga semlor, nu börjar det kännas lite löjligt, fast man kan ju kalla dem något annat själv, är ju som att en räksmörgås är semla också nu med ett litet lock på.

      Radera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    57 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan