torsdag 23 februari 2017

Det går som en dans:-)

Drottningen av ordning är i farten igen och som av en händelse så dimper Drömhem&Trädgård som jag prenumererar på ned i brevlådan och där är ett reportage om den riktiga förvaringsdrottningen. Hon säger där att det är viktigt att ha rimliga mål, som att ta kökslådan eller linneskåpet och sen ska man belöna sig rikligt. Ja här har både kökslådor, linneskåp, 4 byråar, städskåp, en rad garderober, bokhyllor och andra hyllor och så en stor klädkammare på det gåtts igenom och tror jag glömt lite av den där belöningen:-).

Men tagit någon dag och inte gjort något av allt detta och när jag nu var på jakt efter fina förvaringskorgar fick jag min belöning tycker jag. Allt sånt är rätt dyrt och nu ville jag ha enhetligt och satsar först på ett högskåp i badrummet som ska få sitt innehåll där hopplockat.

Såg först en del korgar i sånt där fejkat material, någon plast som ska se ut som korg, 100 kr styck ungefär men nja och rätt vassa i materialet, nej sånt gillar jag inte.

Och, då föll ögonen på dessa. Är i 100% bomull, fodrade inuti och t o m tvättbara, kostat mycket men priset idag oj oj, det var fyndpris och jag köpte raskt en hop. De mörkblå kostade lika. Är tänkta som brödkorgar tror jag men blir jättefina i badrummet i skåpet. De blå ska jag ha någon annanstans.

Så skulle jag ha ett par fina lådor. Och de kostade ungefär som allt det andra tillsammans men tyckte att det fick de göra, så fina!

Och så alldeles ljuvligt det är detta med ordning:-), jag vet exakt var allt finns, ja det gjorde jag nog nästan förut med för jag är väldigt ordningsam av mig, ligger i yrkets karaktär, men nu är allt mer överskådligt och färre saker. Det går som en dans att ta det man ska och gå ut. Maken får guidning i sina garderober och han säger att han också vet var han har sina saker;-)

Och i affärerna så tittade jag bara, fick inte ens lust att köpa ett väldigt sött litet kakfat i våningar:-)
De här går att vika ned i den höjd man vill ha dem
Här tillkom tulpaner från maken
De här gillade jag mycket, kan vara tidningskorg också och allt möjligt, bara fantasin sätter gränser:-)
Så fina lådor och både låda och lock är fodrade och lådan med skinnhörn, snygga att stå framme, är rent svart-vita fast de ser lite åt det bruna hållet ut på fotot, när jag betalat så såg jag att det fanns grå-vita också men tycker att de här har mer karaktär, är finare.

4 kommentarer:

  1. Monica! DU inspirerar!
    Så fint. OCH så underbart härligt med ordningen som uppstått i ditt hem. Renande på så många plan.
    Känner för att ta tag i min röra tack vare dig!! Allting ser så bra ut. Nu har du det mysiga kvar, att sorterna in allt i dessa korgar.
    Ha en toppenbra torsdag!

    SvaraRadera
  2. Annika, tack:-). Det är mycket jobb och rätt tråkigt också tycker jag och tar tid men det är en sådan skön känsla sen. Nu stod en stor kasse med sådant jag sorterade ut från badrummet och maken började före frukost att undra om hans schampoflaskor var där:-), det var de inte men allt annat jox och jag sa: gå och släng bara så äter vi frukost sen, en lättnad när det är borta.

    Är bra med nätet också, jag kan kolla vad jag är ute efter och behöver inte fara runt utan kan åka till rätt butik direkt. Och hoppas det finns kvar. Det är smidigt och nu har jag hittat annat som ska till och bra att kunna jämföra priser.

    Det blev otroligt fint och bra i badrummet, maken öppnar dörrarna och står och tittar och tycker att det är så fint. En sak med, man blir hemmablind så lätt, t ex att ha hyllplan på samma ställe i hundra år:-), nu flyttade jag i andra höjder för precis det jag behövde och bara med det fick allt plats så mycket bättre. Och blev mer logiskt.

    Ha det fint du också, lät väldigt mysigt med god frukost och sen väninnebesök!

    SvaraRadera
  3. Ser bra ut. Här rensas det också :)

    SvaraRadera
  4. Anna, det blev som en dröm i badrummet, kan sitta och titta där bara:-)

    SvaraRadera