torsdag 5 januari 2017

Vikingaland à la Stockholm

Snön faller och inte bara rakt ned utan lika mycket på snedden, det yr i luften men det hindrar varken hundpromenader i den blå gryningen eller promenader till pendel och bussar eller kanske en cykeltur? Och går inte det finns ju alltid skidor att spänna på för att vara hemma för lite snö i Vikingaland är helt främmande, finns inte på kartan. Vår förvaltare tog snabbt ut traktorn från garaget, (maken går och gnuggar händerna i förtjusning att vi har bilen där under tak, jaja säger jag, du har sagt det många gånger nu;-), vi får lite väg ut, det har fungerat bättre i år tycker jag med snöröjning men försiktig måste man vara, ofta halt under snön. Tuff tid nu. Det ska bli nedåt 40-minusgrader lokalt i Norrbotten, här är inte så kallt, minus 10 igår kväll.

2 kommentarer:

  1. Hej Monica!!!
    Så kul att vara på din blogg igen!
    ÅÅÅ vad härligt med snön och kylan. DET hade jag ÄLSKAT!!
    Ja, de är ju rätt bra på snöröjning hemma (iaf om man jämför med här, haha).
    Fattar att din make är glad över garage, det skulle jag också vara. Underbart att inte behöva skotta fram en bil.
    Jag säger, NJUT!!! NJUT för mig också!
    God fortsättning till dig, gulliga Monica!!

    SvaraRadera
  2. Annika, tack:-), ja det är ju vinter så det passar med snö nu, haha. Är fint också, väldigt vackert när den täcker allt och träden blir lite sagolika. Ja han är glad för garaget:-). Och faktiskt har plogning och sådant fungerat bättre i år än förra. Nu är det vinter och skönt om det blir vår sen när det ska:-). Ha det bra Annika och roligt att läsa hos dig igen. Sköt om er väl!

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    55 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan