onsdag 4 januari 2017

Så kom snön och stannade

Väldigt vackert och ljust med den nyfallna snön som döljer allt, fint där den ligger orörd och ej trampad på. Lilla granen på balkongen fick snötyngda grenar:
Ugnsstekte kycklingfiléer till middag och dels så enkelt det är och dels vilken skillnad i smak mot en färdigköpt grillad. Väldigt gott och mört, helt enkelt jättegott och ska komma ihåg att göra det lite då och då. Och slippa ben, skinn och delar som ändå kastas, helt annorlunda med dessa filéer.

4 kommentarer:

  1. Usch så mycket snö.

    Jag är lite mer gammaldags och skulle aldrig köpa nåt annat än en hel kyckling :) bara att stycka den och ta ut filéerna själv :) billigare och så räcker det länge. På en liten kyckling får vi tre måltider minst. Varsin filé, varsitt ben och sen på allt det andra köttet gör jag en gräddsås med grönsaker och har ris till. Dessutom kan man koka buljong på benen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, du är ju otroligt duktig med mat och du har ju ofta en hel. De är mycket finare hos dig och du vet var de är uppfödda, här tycker jag att det finns bättre filéer att köpa djupfrysta än en hel kyckling. Priset skiljer förstås men de färska är mycket dyrare. De djupfrysta är ok i pris. På paketet står: uppfödda på ett etiskt riktigt sätt vad nu det innebär men det låter ju bra:-)

      Radera
  2. Snödax! Ja, ja, så är det. Ta det försiktigt i halkan!
    Den kycklingen ser god ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lena, nu har det snöat enormt mycket mer, så där att det yr på snedden hela tiden. Jaja, vi har fått vinter här i Stockholm, tog fler foton i morse.
      Kycklingen blev väldigt god.

      Radera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan