söndag 29 januari 2017

En världslig sak ...

och två kanske, köpte en sådan här rolig flaska med gott innehåll, jaja, än är det bara januari:-), varför plockades inte de här fram i jultid här? Vi såg dem inte då men nu, lagrad i ett halvår på romfat och jag tycker nog den passar bäst till en kanelbulle eller nåt sånt. Inget jag vräkte i mig utan smuttade på ett glas bara, inte söt direkt men speciell. Alkoholfri som all julmust kanske bäst att tillägga. Tyckte att den andra vi köpte tidigare var godare ändå, den var mer "mustig".

Ja och sen verkar världen gå mot medeltiden igen, och vad hjälper det med alla finesser, all fantastisk teknik och alla leksaker för både barn och vuxna om människan är galen? För så känns det och inget roligt alls den tid som världen syns gå till mötes.

9 kommentarer:

  1. Julmust är väldigt gott, men litet för sött för min smak. Socker bör ju de flesta undvika, heter det i dag. Överdrivet - kanske?!

    Världen och i synnerhet Sverige tycks ha gått överstyr. Det är så sorgligt. Det är orostider vi går till mötes. Enda raka är att vara optimist och hoppas att allt ska ordna sig. Kanske inte det här året, men nästa....

    SvaraRadera
  2. Nilla, gott ibland och de olika sorterna är lite olika i sötman, ska helst inte vara så söt. Vanligt socker och att man är medveten om det är okey men inte att vräka i sig, alla sötningsmedel har jag alltid varit skeptisk mot och det framkommer ju mer och mer så underliga de är, dem ser jag som gifter faktiskt. Sen gillar jag inte sött och gör jag själv något blir det bara lite socker i som till bakning, följer inte recepten där.

    Ja världen känns som den går åt fel håll och ingen stoppar det, händer mycket galet, ja här med. Undrar om nästa år förstås, är bäst att ta till vara detta så mycket det går. Svårt att förstå så mycket galenskap som finns och som drabbar oskyldiga. Vi får försöka vara optimister, har jag alltid varit men vet inte längre ...

    SvaraRadera
  3. Optimist har jag inte varit kanske nånsin men inte överdrivet negativ heller. Man får ta en dag i taget :)

    SvaraRadera
  4. Anna, ja realist kanske är både ett bättre ord och klokare att vara, tror det är det vi är och så får man lägga till lite optimism ibland för att stå ut. En dag i taget, mer är svårt att veta.

    SvaraRadera
  5. Hyfsat lylligt med alla muster ni har att välja mellan därhemma. Inte dumt.
    Det är hemskt det som sker. OCH hur snabbt det går. Det Trump ställer till med kan inte fortsätta tex. Han går emot allt. Jag gläds över hur aktiva folk är, att man verkligen protesterar, att nya rörelser föds. MÅSTE försöka se det positiva i det. Orkar inte tänka på alternativet. Orkar inte.
    Ha en fin måndag!!!

    SvaraRadera
  6. Annika, det var väldigt vad mycket sorter det fanns i år, en del har dykt upp först nu konstigt nog och vad säger att man inte kan dricka det året om egentligen:-)

    Ja det är så galet nu och värre tycks det bli. Man får fokusera på det som är bra, helt oväntat finns det kloka människor lite varstans och vi får hoppas på att de hörs mer. Vi får ta en dag i taget känns det som, mycket händer. Ja jag fortsätter att röja:-), vilken tid det tar och är säkert bra. Funderar på sedan att göra om ett rum helt, kanske jag tapetserar om, får se, bra med något praktiskt att göra. Ha det så bra du med!

    SvaraRadera
  7. Visste inta tt sådant fanns. Gillar julmust och drack lite vid mitt Sverigebesök innan jul.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Trillingnöten, ja kul med lite nya smaker, riktigt spännande:-)

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    56 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan