fredag 9 december 2016

Vad händer i detta land?

Det är människor som tillhör en myndighet och ska företräda folk:

Polis"fest"

och är det inte polisen som bajsar och står i så är det i kyrkan som häromdagen i Kristianstad och då kom polisen, fick kanske något uppslag där, ja vad ska detta land ta vägen? Man klagar på ungdom men det här är vuxna utbildade i ett yrke som ska företräda allmänheten. Ja de i Kristianstad sägs vara grava míssbrukare allihop men nu undrar jag, vad är skillnaden? Och bra att de var tydliga där för ryktena gick genast att det är de fattiga i kylan på marken som inte ska få vara här, men icke, utan svenska män står det tydligt och det gäller säkert det första också. Inte klokt, då tänkte jag att i Skåne där är det värst ändå men "festen" var i Stockholm, känns lika galet rakt igenom hela landet.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/de-bajsar-i-kyrkan-vakter-satts-in

Ja och vakter ska också sättas in på polisens nästa "julfest", det känns ju helt absurt alltihop. Människor måste må hemskt dåligt men som tur är finns andra uttryck bland vår 10 miljoners befolkning. Vi får försöka se det.

4 kommentarer:

  1. Jag tänker ofta att inget förvånar mej längre men detta förvånade mej faktiskt :) nu har det gått riktigt långt tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Onekligen helt sjukt. VA?
    Fattar verkligen ingenting. Ja, om det är så där i KYRKAN måste de ju verkligen ha ordningsvakter där. Låter helt koko.
    OCH ordningsvakter på polisens egen julfest??
    Ja, jag vet inte vad jag ska säga ...
    Men, jag önskar dig en trevlig helg!!
    :-) MÅ den bli lugn och fin och må du inte se ngt dylikt som det du skriver om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, ja det är ju helt sjukt, som om folk tappat allt i huvudet, går inte att finna ord för det egentligen.
      Och nej, här i vår tjusiga söderort har jag inte sett något liknande men man vet aldrig, inget kanske ska förvåna längre, polisens fest var ju inne på Kungsholmen.
      Tack, hoppas helgen blir fin och solen lyser lite idag och Luciahögtiderna börjar redan nu på söndag med stort adventsfika står det, låter lite mysigt. Tänker igen på hur de har det där i den kyrkan, det var adventsgudstjänst i Svt just därifrån och inte hade man en aning att de knappt lyckades spela in den, "de" drog ut sladdarna för TV-folket, krälade på golvet, klättrade på orgeln och spelade mitt i annat och mycket mer, stackars personal säger jag.
      Tack detsamma, hoppas du får det bra också så bra det går efter en op.

      Radera
  3. Anna, det här förvånade mig också, är liksom att människan är på fallrepet inte bara landet. Finns ingen värdighet eller stil eller respekt för andra eller nån form av hederlighet. Känns skrämmande.

    SvaraRadera