tisdag 20 december 2016

Det närmar sig

Oj vad fort december har gått, och julafton redan på lördag, riktigt vackert väder har det ofta varit med få grå dagar men nu efter snön som smält till stor del är det riktigt isigt och halt, välsandat dock där vi bor, man har hunnit med och lagt tid på det. På julafton och juldag utlovas storm med rysligt regnväder i dess följd. Ja inte säkert säger SMHI, det kan ändra sig.

Hittade godaste köpta pepparkakorna ever, och nu får jag skynda mig att köpa fler när jag berättat detta, de försvann raskt redan förut, är väldigt goda med en generös kryddning, ekologiska rakt igenom, spröda och ett extra plus för figurerna:-). De fanns inte i den andra affären så vi slog till på en annan burk där, också ekologiska och enbart hjärtan, det var som natt och dag i smak. Smakade ingenting.

Sen kollade jag allt trist bröd och ögonen föll på dessa hjärtan:-), är från Polarbröd tror jag det heter och är ett stort hjärta från vilket man bryter ett litet. Rostar dem lätt så de blir som nygräddade, både fint och gott. Idag är det julstädning på gång, har givit maken en dammtrasa,:-)

4 kommentarer:

  1. Ja, usch vad det närmar sig. kan man inte bara stoppa tiden ett tag nu?
    Snart är ju allt över.
    Jag ska också städa idag. Det blir bra.
    Vilka söta hjärtan från Polarbröd. Förstår ju att de är goda också. MUMS!
    Nu kanske du är klar med din städning, jag har all min kvar :-I
    Ha en fin eftermiddag!!

    SvaraRadera
  2. Annika, ja jag tycker tiden går så fort, bara rusar fram, ibland säger vi att vi ska göra vissa saker den och den dagen, men då är det ju julafton säger jag:-), nästan så man inte fattar det, vill ha kvar den här känslan av jultid lite längre. Fick magasin igår och redan var de inne på nästa år med årets färger i inredning, vårblommor och annat, måste lägga bort den:-)
    Skönt när det är städat, konstigt nog behövdes det igen:-).
    Och de där hjärtana blir jag riktigt glad åt, goda är de också.
    Ha det fint du med och hoppas det går bra med ditt knä i städningen.

    SvaraRadera
  3. Fina figurer och skönt att slippa baka själv :) väldigt söta bröd.

    SvaraRadera
  4. Anna, ja väldigt fina och så goda. Har köpt ett förråd nu:-). Och bröden var en överraskning, både söta i och goda:-)

    SvaraRadera