söndag 4 december 2016

2 i advent

Och dags för lite juliga bilder, visst:-), tyckte julstjärnorna som har en mängd små blommor, är så fina, jaja vet precis, det är kronbladen och blommorna är de som knappt syns, men fint när de är mycket grenade och så mindre så här:
Årets julskum är inköpt, jag är inte så förtjust i sött men det går ned och smakar kanel gör de, tomtegröten känner jag inte:-)

Den här lilla tomten är förknippad med fina minnen en vacker sommardag i Gamla stan i år, Anna och jag strosade där och gick in i en affär som hade bara fina saker tycker jag och julsaker, ser du nån fin tomte sa jag till Anna och de log där i affären såg jag och den här blev det:-)
            En fin solnedgång anas där bakom ljusen, så fint att se färgerna på himlen, en eftermiddag i veckan som gått.

4 kommentarer:

  1. Gröt som godissmak lät lite äckligt. Tomten är väldigt söt :)

    SvaraRadera
  2. Anna, lite lustig marknadsföring är det:-) och påsen kan skickas också som ett kort. Kanelsmak kändes men ingen risgrynsgröt, skulle vara det vita skägget antagligen, påsarna tog raskt slut i affären. Den tomten är så söt, de hade fina saker där i den presentbutiken.

    SvaraRadera
  3. Nej, de där skumtomtarna väcker inget hos mig. Gillar inte risgrynsgröt alls, kan bero på det :-)
    ÄLSKAR de vanliga dock. Sjukt goda!!
    Du har det så mysigt!!
    Nu ska jag läsa mer om din resa :-)
    Ha en fin måndag!!!

    SvaraRadera
  4. Annika, nej de är bäst som prydnad, lite konstig smak tycker jag. Tack Annika, det är en så fin tid nu och roligt att göra det mysigt och ombonat hemma. Absolut värt allt jobb med det. Ha det bra du också, hoppas allt går bra med knät, ska tänka på dig på fredag.

    SvaraRadera

  • Promenad i botan - Varmt och lite kvavt. Grönskan är tung. Det är övergången mellan sommar och höst. Jag tänker att kanske nästa år vid denna tid så bor jag inte här mer. Ell...
    10 timmar sedan
  • Uppdaterat recept: Kokta majskolvar - Receptet på kokta majskolvar har uppdaterats. Det är enkelt att koka majskolvar bara man inte kokar dem för länge så glöm inte att sätta en timer. Server...
    2 veckor sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    4 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    9 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan