tisdag 1 november 2016

Minns i november den ljuva september ♫

Sån´t gråväder med hällande regn och blåst som idag och mörkt hela dagen har det nog inte varit på månader så jag minns den ljuva sommaren och hösten, september och oktober med var väldigt vackra månader.

Men i alla fall, idag första november kan man ju pigga upp sig med lite färg inne när nu träden redan är kala. Så jag slog till och bytte färger som lyser upp, man behöver ju inte redan julpynta, haha, men lite av julens färger är det tid för absolut.

Först tog jag en liten balkongpromenad dock:
Första november är det så vackert ännu här ute på balkongen, tror aldrig jag haft finare pelargoner och de blommar så otroligt fint fortfarande
Och träden därutanför har fällt sina löv men jostabärbusken håller ut ett tag till
Några julmagasin dimper ned i brevlådan
Och har man fått nog av trendiga julhem kan man läsa tidningen Språk, lite besviken denna gång att de numera godtar labb! Jag menar det är ju en fågel;-) och jag tycker att förkorta laboratorium så är otroligt fult!
Min favoritljusstake, enkel men så fin, köpt på Kungsholmen en mycket trevlig dag, kanske det är det som påverkar 
En röd matta blev fint
Och så slog jag till med en Oscar, ja kanske prinsen hjälpt till lite med designen också:-), tittat på de här mattorna förut i somras och jag tycker att de passar mycket bättre nu som en varm höstmatta i ren ull, väldigt fint vävda och bra kvalité och om jag förut tyckte att det var något dyra så hade jag en väldans tur, en matta kvar av denna, det har funnits tre varianter, och nu kostade den precis halva priset, vilket fynd! Maken gillar den väldigt mycket, han la genast på den

Man kan byta ut både grytlappar och handdukar om man så vill:-)
Och stolsdynor
Tycker om de här underläggen som Anna gör, så både praktiska och fina och passar till så mycket
En liten tomte gör mig sällskap vid datorn, köpt på landet, tycker alltid de har fina saker där, smakfulla 
Novemberfotot i almanackan från Anna, lite svårt att fota i rumsljus denna tid men väldigt vackra foton tagna av Anna är det i den årliga almanackan vi får 
Så såg fönstertitten ut häromdagen, nedan samma träd idag

2 kommentarer:

  1. Så mysigt! Otroligt fint underlägg :)

    SvaraRadera
  2. Anna, ja så fint med lite varmare färger. Och oerhört snygga underlägg:-)

    SvaraRadera