söndag 6 november 2016

Ljuset lyser

Tänder mera ljus och sedan tittar jag lite på årstiderna:
Snart är alla färger borta

Men snart kan vi få mera färger inomhus:-), ja det kan vi få jämt men särskilda behov nu:-)

Pynta och göra lite gott

Vintern kan bli lång och sträng, det här är från februari och det fortsatte väl till maj någon gång;-)

Men påsken kom däremellan

Och ljuset kommer alltid tillbaka

Och våren
Och nya granskott, i år ska jag göra mera granskottssirap från vår fina gran på landet

Och midsommarljuset, inte så långt dit:-)

Balkongmys i solen

Och alla blommor, åh så vackert det är
Men först lite november med normaltid:-), kanske regn, rusk, snö, halka, kyla och trafikkaos men härligt med adventstid och jul och så blir det vinter rätt länge till igen men sen blir det vår:-). Och här gör jag en liten novemberpaus. Ha det så gott!

4 kommentarer:

  1. Ingen lång paus hoppas jag.
    Ja, jag har läst att ni ska få en riktig vargavinter. Men, det är väl på tiden. Det var sex år sen sist.
    Du har det mysigt hemma. Monica, idag och imorrn och på onsdag är jag med i P4 Extra m Lotta Brome, vet inte om du tagit bloggpaus totalt. Men vill att du ska veta det.

    SvaraRadera
  2. Annika, kanske två veckor. Tack Annika, roligt att fixa och dona lite hemma och nu är det en fin tid med väntan på julen:-). November inte så gräslig ändå, värre i långa januari sen och våren ofta är så sen i Sverige. Låter otroligt spännande med ditt radioprogram med Lotta, hon brukar vara så bra, ska lyssna, det finns väl att ladda ned så det finns kvar. Vad kul Annika!

    SvaraRadera
  3. En fin årstidsberättelse.
    Det verkar var snö i Sverige nu, burrrrr!
    Ha ett bra,men kort uppehåll önskar Lena från Spanien

    SvaraRadera
  4. Lena, roligt att titta tillbaka lite och tänk att i Stockholm var det mer snö igår så där plötsligt bara än på mina snöbilder. Vackert men inte roligt för alla som ska ta sig till jobbet tidiga mornarna. En vän till Anna i Stockholm plockade fram skidorna i förrådet snabbt, enda sättet att ta sig till Astrid Lindgrens sjukhus, hon är både ambulanssjuksköterska och operationssjuksköterska och att komma för sent finns inte på agendan. Tack, ha det bra du med, låter skönt med Spanien.

    SvaraRadera

  • Promenad i botan - Varmt och lite kvavt. Grönskan är tung. Det är övergången mellan sommar och höst. Jag tänker att kanske nästa år vid denna tid så bor jag inte här mer. Ell...
    11 timmar sedan
  • Uppdaterat recept: Kokta majskolvar - Receptet på kokta majskolvar har uppdaterats. Det är enkelt att koka majskolvar bara man inte kokar dem för länge så glöm inte att sätta en timer. Server...
    2 veckor sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    4 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    9 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan