söndag 27 november 2016

Det är advent

El-ljusstakarna stod beredda på rad i fönstren hos grannarna i fredags och så inte bara en stjärna ovanför utan fler och i tre fönster på rad och sedan runt gaveln på det, ska det va' så ska det:-), jag tände vår ljusstake i fredags och var först, haha. Lite kul med den där "el-ljusstakelagen", vi brukar skämta om den fast det är en så allvarlig sak;-).

Annars har jag varit på äventyr och avverkat flera oerhört vackra julmarknader, reste så precis så jag for före det omtalade snöovädret i Stockholm, jag hade inte kommit iväg annars varken på väg eller i luft så där hade jag tur. Mindre tur hade jag på hemresan, exakt tolv timmar efter att jag ätit på flygplatsen så fick jag en alldeles förskräcklig vinterkräksjuka med kaskadkräkningar och jag tror det mesta for ut ur kroppen utom blodet. Gick raskt ned tre kilo, och jag som var så smal förut, haha, var yr, hade feber, försökte med vatten, saltkorn, något socker, svagt te, avslagen Cocacola (vilket jag tror hjälper bäst) och det gick sakta framåt men tog en vecka. Och vet inte om det var maten, kan ju vara toaletter och sådant som inte var helt fräscha på flygplatsen längre. Och tur hade jag igen att jag inte drabbades på planet, nej det var en fin hemresa, snabb och lugn i stort plan med trevligt sällskap.

För övrigt kände jag det "nya" Europa, stämningar och sådant har förändrats på bara en månad sedan jag var där senast och det går fort nu i världen ... utför känns det som. Ska kanske inte bli politisk men det finns hur mycket som helst att skriva om både när det gäller EU, USA och övriga världen förstås.

Tänker blogga som jag brukar på den andra bloggen om Storbritannien, Blogger har igen ändrat på utformning och annat ser jag.

Önskar er alla här en vacker första advent!

4 kommentarer:

  1. Tur i oturen att du inte blev sjuk på flyget. De flesta jag känner har haft denna sjuka, men den var mindre långvarig än det virus jag hade i början av året.

    SvaraRadera
  2. Anna, jag tänkte på det sen, hur både man själv och personal skulle klara av det, skulle vara rent hemskt för alla. Ja du hade ju en fruktansvärd form av den då, mycket svårt att hantera på egen hand som du gjorde då, är tacksam att det gick bra.

    SvaraRadera
  3. FÖRSTOD att du varit i England igen, det brukar ju vara så när du har bloggledigt, haha ;-)
    Mysigt. Ska läsa dina inlägg på din andra blogg om resan dit.
    Ja, det är ändring och högervindar galore. Ny verklighet för oss alla.
    Välkommen tillbaka!!

    SvaraRadera
  4. Annika, du är inte dum då:-). Ja verkligen en förändrad värld och man blir rädd. Har läst hos dig och hörde alla inslag hos Lotta, du hade bra röst och var vettig:-), så där som jag tänkt mig:-). Tack! Och nu ska jag läsa hos dig!

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan