lördag 29 oktober 2016

Norska

... och danska och svenska och tyska och engelska var det ikväll:-), väldigt bra Skavlan, det var intressanta gäster alla och blev ett gemensamt flyt i programmet trots eller tack vare kanske alla språk. Heja Carola vad bra du var!
 Pelle fick vara med:-), kissen Anna fick en gång, den har en dosa insydd så den kan prata:-) och andra mjukdjur finns väl nedpackade men Pelle får alltid vara med i Annas flickrum, numera gästrum. Otroligt sugen på något gott och inget fanns i våra förråd:-) så jag gjorde snabbt goda chokladbollar, väldigt goda, smöret skulle brynas en aning, kallna och så i med det andra, havreggryn, råsocker och kakao och starkt kaffe och lite havssalt och så finhackade ingefärsbitar från Shrewsbury, (där föddes Darwin), sån där "crystallised ginger",

2 kommentarer:

  1. Anna, ja vi har det fint i ditt flickrum:-) och lite mysigt att sitta här och se på TV.

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    1 timme sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan