torsdag 27 oktober 2016

Lättaste brödet

Alla ingredienser är ekologiska, jag tar:
3 dl dinkelmjöl, 1 dl havregryn, 1/2 dl solrosolja, 1 1/2 dl mjölk, 1 ägg, 1/2 dl russin, 1/2 dl solrosfrön, 1 tärnat äpple, 1 knapp msk honung och 2 tsk bakpulver, rör ihop och det ska vara löst, häller i en form smord med solrosolja och kokosflingor. Strö lite mjöl över och skåra om man så vill. Grädda i 225 grader C i en kvart eller så kan det stå över natt i kyl, grädda och få gott bröd till morgonkaffet.
Måste visa hur det kan bli rena baristastuket alldeles spontant:-)

2 kommentarer:

  1. JATACK!! Det där brödet skulle jag GÄRNA äta!!
    MUMS!!
    Perfekt till morgonkaffet. Allt ser så mysigt ut hemma hos er.

    SvaraRadera
  2. Annika, det blev väldigt gott och lätt, nu ska jag göra det lite då och då för jag tycker bröden är så tråkiga i affärerna, allt smakar lika eller inget alls. Olika knäcke är ju gott men man vill ha mer än det:-). Tack Annika, är lite känd dom frukostmysare:-), sånt jag saknade under det mest stressiga livet fast försökte då med, dukade kvällen före och förberedde det som gick.

    SvaraRadera