tisdag 16 augusti 2016

Nu ska jag skriva om hösten:-)

Haha, nej skojar bara, det är ju sommar men lite svalare än vi är vana vid. Vi har vant oss vid värme och sol, vilken fin sommar det varit! Nu skulle den komma tillbaka säger vädermänniskorna men det verkar inte riktigt så här, kanske andra får den, vi får vara nöjda så fint som vi haft det. Men man (jag) blir verkligen överraskad när det plötsligt vänder så att jacka är nödvändigt, blir lite frusen t.o.m. Det går fort att vänja sig vid varmare klimat. Nyss läste jag att hösten kommit tidigare i år med ett par veckor och normalt startar hösten i Stockholm 29 september. Det låter bra även om det blir i mitten istället.

Maken avslutat sitt lärarrum och rensat skrivbordet på jobbet idag, det var dags nu även om han kanske undervisar något mer men det kan ju bli på något annat gymnasium, bra att avsluta här när det är så krångligt med broeländet. Han la mängder av högar i Tuggen som ska vara där, sorterat bland böcker och uppgifter. Satt in dem på nya ställen och mycket underlag till undervisning ger han till bättre behövande:-), de har ofta använt hans material och prov, nya lärare kommit men det är ingen lätt sak att hitta dem idag. Och jag hade tydligt deklarerat att inga böcker och pärmar skulle hamna här hemma, vi har så det räcker:-).

Åt långfrukost själv, så skönt att vara ensam ibland och alldeles tyst, har aldrig TV eller radio i bakgrunden utan hör mig själv;-), hämtade in lite grönt från balkongen, då kände jag att det var lite kylslaget, tittade på trädet där som fått lite mer färg.
                  Sen kom lite sol mot kvällen, grönskan är så frisk i år, så frodig och vacker.

2 kommentarer:

  1. Haha, tänkte att nu ska Monica börja snacka höst också. Två veckor till så har vi höst, typ. Fniss.
    Nej, men visst vänjer man sig vid värme när den väl kommit. Om den är dräglig, och det är ju er.
    Tycker september hemma i fjol var SÅ fin!
    OCH samma då jag var hemma i sept 2013. SÅ vacker höst. Tror det blir så iår igen :-)

    SvaraRadera
  2. Annika, ja haha, nej det är fortfarande så fint, soligt med vackra moln, hoppas du får en fin sensommar när du kommer. Ser lovande ut tycker jag. Jag tyckte det var skönt med värmen i år och här är det ju mer "normalt", varmt och torrt men inte hett. Man vänjer sig kanske vid mer hetta också men den tar nog mer på kroppen och blir ansträngande. Hoppas hösten blir solig och fin, den är så vacker då. Det andra som kommer sen lämnar vi ett tag;-)

    SvaraRadera