måndag 8 augusti 2016

Nostalgi

Känns lite så att titta på vår vajande flagga i vinden, vackra somrar i barndomen när den hissades och halades så där självklart och med både respekt, glädje och stolthet. Ja så där som det görs i andra länder ännu, inte minst i idrottssammanhang, musiksammanhang, festivaler eller vad som helst som ska firas, smått som stort. Idag var pappa född och nästa måndag min bror, så flaggar lite för dem fast de inte längre är med vid födelsedagsbordet.

Den 12 augusti firar vi vår kära dotter som är född på sin pappas födelsedag, han fyller jämna år denna gång, dotter får vänta lite på besök, och den 29 augusti är det 35-årig bröllopsdag för mig och maken. Vi borde slå klackarna i taket denna månad:-), får se hur det blir med det:-).

Ljuset är så fint nu i augusti, mättad grönska och så friskt och fint. Lite gott att äta är inte heller så dumt.

4 kommentarer:

  1. Oj så gott det ser ut med vinbär :)

    Ja lite fest borde ni ha :)

    http://www.pinkcatshop.com/fridge107-fridge-magnet-the-first-fifty-years-of-marriage-are-always-the-hardest.html

    SvaraRadera
  2. Anna, det är så gott! Hann inte plocka hos G sist, vi känner oss så stressade med trafiken så ville iväg, men det finns mycket kvar så kan nog bli.
    Haha, ja den köper jag om jag hittar:-)

    SvaraRadera
  3. SLÅ klackarna i taket, Monica. Fira rubbet.
    Kul att få veta när en viss Anna är född också. Det ska jag komma ihåg på fredag :-)
    Jättefina bilder. OCH ja, våga hissa flaggan och våga vara stolt över Sverige.
    Det är jag.

    SvaraRadera
  4. Annika, du har så rätt:-), borde göras oftare:-). Tack, ja så härligt med sommargrönskan, så vackert så länge. Och visst är det fint med flaggan som vajar, minns i barndomen då fanns den i de flesta trädgårdar och det var noga med tider när den hissades och halades.

    SvaraRadera