torsdag 25 augusti 2016

Fyra bugg och en ...

nej men bara fyra myggbett och en Crush med jordgubbssmak, ja ungefär så, varit i helgen och ett par dagar till på landet och så skönt det är när myggen inte biter mer än så och bara lite fredliga bin och fjärilar runt om och fågelsång. Ekorrarna springer upp och ned i träden och är för snabba för min kamera, en kom från en "tallegren" högt upp, hoppade ned på taket och sprang snabbt tvärs över huset men kollade lite på mig och så upp på i nästa "tallegren".

Denna sommar är grönare och fräschare än på länge, det har varit så fint och en och annan störtskur har vattnat så allt växer så bra.
Frön från England som jag sådde i våras, kan vara någon sorts Malva kanske men är mycket större än jag sett här, en positiv överraskning att se den blomma nu när vi kom 
Så fint med ett band av ljung mellan husen
En favorit, höstanemon
Kärleksörten är väldigt frodig 
Grannen hade satt en solros i tillbringare som välkomsthälsning
De första lingonen
Ledsnar man på att sitta i solstolen kan man lägga om plattgången, väldigt bra gympapass
Mer som växer, mitt hår har växt alldeles otroligt i sommar, kul att fota och ha som minne när man blir äldre;-) och anlagen har gått i arv till kära dotter och kommer från min mamma, ja pappa hade blonda lockar med fast inte så långa:-)

Och på resan dit var det en så vacker himmel även om det inte var helt lätt att fota i en framrusande bil, på hemvägen regnskurar och en regnbåge:
Några ufon kom farande:-)
På hemväg och där gör jag en liten bloggpaus så här i sensommartid

6 kommentarer:

  1. Valdigt fin rosa engelsk blomma och plattgangen blev piffig :)

    SvaraRadera
  2. Anna, tack:-) ja blev så fint alltsammans.

    SvaraRadera
  3. Trillingnöten, kul att "se" dig:-), hoppas allt är bra med er. Ja så fina solnedgångar varje gång vi åker mot landet, kanske något särskilt med Upplandsslätten:-)🐿🐏🐓🐖🐎🐄🌲🐸🐠🕷🌻🚴🏻

    SvaraRadera
  4. Härliga sommarbilder! Speciellt den med lingon och blåbär. Så svenskt! Lingon har inte här och inte vilda blåbär heller.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Lena, tack! Lingon är väldigt gott tycker jag och egen lingonsylt blir god på ett annat sätt än köpt, blåbär är gott att äta direkt, ha det så bra du med!

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    1 timme sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan