onsdag 6 juli 2016

Sommardagar på balkongen

Den fordrar en hel del skötsel denna trädgård också, framför allt mycket vattning alla dessa soliga dagar och nu planterade jag om några växter i större krukor, gick från den ena trädgården till den andra:-) men denna har en fördel att vara rätt samlad:-). Det växer fantastiskt i år och friskt och fint är allting också, jag har mina knep, om det är det som hjälper vet jag inte men tror det. En del blommor har vissnat och jag har klippt ned växten lite och nu kommer nya knoppar och blommor redan och fler än förut. En riktig oas är det och skönt också att sitta en bit upp från marken i en egen kupé.
En hel del ätbart finns och nedan har vi dillkronor till kräftorna:-)

4 kommentarer:

  1. Oh, vilken härlig och frodig balkong, som en dröm!
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  2. Lena, tack! Ja det har sina fördelar med balkong också, trädgården på landet kräver mer skötsel och en del blir helt uppätet meddetsamma men det är ju så. Du har så fin trädgård och det är så roligt att pyssla med allt som växer och sen njuta:-), ha det bra du med!

    SvaraRadera
  3. Alltså, din "balle" (sorry Monica, men...hihi) den är ju helt och hållet UNDERBAR!! Vilken OAS. SÅ vackert du har det där.
    Där förstår jag att du älskar att sitta. Vilken plats du skapat.
    Tack för att du visar!!

    SvaraRadera
  4. Annika, ja varsågod:-) och tack! Ja det är riktigt mysigt att sitta här, väldigt sköna kvällar i år, läsa, lösa korsord, fika, äta här, småprata lite och pyssla om blommorna:-) och så glad att vi blev av med duvparet, ja det kom ju flera till slut, var en riktig pärs så envisa som de var, nu är det bara lite småfåglar och de sitter i trädet utanför och sjunger, som extra trevnad.

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan