fredag 22 juli 2016

Solig sommar i Stockholm

Även om det kommer en skur ibland så har det mest varit soligt och likadant på landet. Och de värsta översvämningshändelserna har varit en bra bit ifrån, varit väldigt lokalt i år med oväder fast ett och annat åskväder har passerat på landet, inte här i södra Stockholm. Och varje kväll har det varit fint att sitta bland blomstren på balkongen, jag som inte är någon glassätare alls, kan vara utan ett helt år, men tyckt nu det varit gott med alla frukter och bär som finns, glass med lite grädde till, mmmm. Gjort en del glass själv med enbart ekologiska råvaror men har hittat sådan glass nu, den är lite sötare än min eftersom jag knappt har socker i bak och sådant men helt okey och lite sött ibland kan piffa upp aromen:-)

4 kommentarer:

  1. Då måste det vara varmt om du äter glass!

    SvaraRadera
  2. Anna, ja haha, kanske mest för jag tycker att det är trevligt:-) och lite gott också:-). Far din kan ju stega iväg på utflykt och direkt köpa en glass och jag tänker inte ens tanken:-) och det är varmt i år:-)

    SvaraRadera
  3. Oh, vad gott det ser ut! Jag är glassoman och kan äta nästan hur mycket glass som helst!
    Njut av den vackra sommaren!

    SvaraRadera
  4. Lena, tack:) ja det är gott ibland fast någon glassoman är jag inte men känner många:-), ja vi har verkligen en fin sommar och njuter av den, tack detsamma, ni har fint också vad jag förstår!

    SvaraRadera