söndag 31 juli 2016

Ljuset

Det ska jag minnas längre fram i höstmörkret:

6 kommentarer:

  1. Ni har väldigt ljust inne och ingen som går och drar för gardinerna heller :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, jag tycker det är väldigt vackert med ljuset! Och vi drar nästan inte för något:-)

      Radera
  2. Sommaren är alldeles för kort - vill inte ens tänka på den långa, mörka perioden, det blir nästan lite deprimerande. I Skåne är det oftast mycket litet snö också, så det blir bara mörker och klafs, klafs i den lilla snö som kommer och går. Men vi har ändå augusti och september, som man får hoppas blir varm och solig.

    Apropå sura, trista och skånska jordgubbar. Åt söta och så goda jordgubbar från en skånsk gård häromdagen. Kanske de inte säljs uppåt landet. Men de finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nilla, ja mörkret är värst, kylan går väl an men att det är så lång tid med detta mörker, så tröttsamt, tur vi har augusti, september kvar, oktober kan vara fint också.
      Ja tror att det är helt annorlunda att köpa från en gård nära, de som sälj här i affärerna är inte goda, kanske fås billigt och säljs dyrt, vi vet ju inte. På landet lite norrut fanns jättegoda i en vanlig Icabutik, folk kom tillbaka och köpte upp allt, skulle frysa in sa de.

      Radera
  3. Monica! Underbart ljus!!
    Ja, de där bilderna kan du titta på när novembermörkret sänker sig. Tycker du har fångat ljuset så bra.
    Nej, jag drar inte heller för gardiner, Monica. Varken natt eller dag. Vill ha in allt ljus jag kan. Blir deppad av nedraget och fördraget, även om det är mååååånga som bor så här. Neddragna persienner i var och vartannat hus. Men inte hos mig.

    SvaraRadera
  4. Annika, tack! Ja det är så vackert med ljuset! Skönt att höra att det finns fler som har ljust:-), idag tittade jag lite när vi gick in i huset och såååå många som drar för här med och också drar för alla fönster på de fina balkongerna, de som har inglasat, lite så man undrar hur det känns att sitta där bakom i mörker, är ju helt fantastiska kvällar innan solen går ned, så sköna med lagom värme nu, inte hett utan underbar luft. Ja jag ska minnas i november:-)

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    1 timme sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan