onsdag 13 juli 2016

Kände för en engelsk frukost:-)

Så gott med ägg och bacon, kaffe och bär brukar vi också få där vi är och mycket mer, roligt är det när man sitter i ett större sällskap och alla vill ha äggen på olika vis, ja sisådär 10 varianter:-) och personalen sedan serverar med ett glatt leende och är glada att alla kan få det just dom vill ha. Ja tänk att det finns så många sätt att laga till ett ägg kan jag tänka då;-), här är det vändstekt, lite kryddat, och ganska enkelt alltihop men lika gott för det.

6 kommentarer:

  1. Engelsk frukost är god! Den varierar i stort och smått. Vi brukade äta porcherat ägg med grillad tomat, grillad svamp och bacon, och till det rostat bröd med te + mjölk och ett glas juice. Tror det är vanligare med grill på spisen i England än här. Men på hotellbuffé kan man få sig ett ordentligt grovmål (grovie!!). Även i vissa familjer där man äter gröt, njurlever och allt möjligt annat mättande. Ägg finns alltid med i en eller annan form.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nilla, jag älskar engelska frukostar, och som du säger med grillad tomat, grillad svamp och det goda baconet som är något helt annorlunda än vårt här, så fint! Och den där potatiskakan tycker jag så mycket om som brukar vara med. Och så mycket mer kan man ju få, ja det är alltid jättebra tillagat och gott.

      Radera
    2. Stekt njure el kycklinglever skulle det vara! Ja, den engelska bacon smakar annorlunda.

      Radera
    3. Nilla, ja det är mycket godare, på vårt är det ju mest fett och lite kött, man får anstränga sig för att hitta ett bra.

      Radera
  2. Trevligt, Engelsk frulle är gott. Det du visar är även klassisk amerikansk frulle med ägg och bacon. OCH som du säger kan man få äggen precis som man vill. Det gäller att veta hur man vill ha dem, för frågan kommer "How do you want them cooked?"
    Jag är mer galen i omeletter, kan inte motså sådana då vi går ut och äter frulle. Just nu skulle jag vilja sträcka ut handen och ta en av dina tallrikar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, ja så gott och jag brukar också ta omelett, i början tänkte jag att man inte ska krångla till det för mycket, äggen låg ju där kokta i olika minuter:-), men det är så självklart att var och en blir nöjda, vi satt en gång i sådant sällskap och jag tror alla tog olika äggvarianter:-), hon frågade mig och jag sa omelett som igår, tyckte hon såg lite lättad ut:-). Ja du får göra en tallrik:-) men det är otroligt skönt att få den serverad av någon annan:-) och allt så gott!

      Radera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    55 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan