fredag 15 juli 2016

Fyndade lite på landet

Först en väska eller kasse med innerficka, fint sydd i gobelängtyg av en dam och pengarna går till välgörande ändamål:
 Sedan var vi till den där fina second hand där det finns hur mycket som helst och välordnat och snyggt allt med ett toppencafé dessutom med vackra möbler och fin trädgård om man föredrar att sitta där, såg en väldigt vacker målad tavla, fanns mängder och lite lustigt det där att det är en och man bara vet, men vi har inte plats så jag köpte den inte, maken tyckte vi kunnat göra det men jag vill inte lägga på hög, ramen var väldigt vacker också.
Det blev några mindre saker, kanske denna kommer till en ännu större kaffeälskare än jag:-):
Och så en liten förtjusande vårtavla, ja till nästa vår då:
Sedan for vi vidare och handlade blommor och på det såg vi att presentaffären skulle upphöra, inte lätt att vara egen företagare på en liten ort, hon har så mycket fint men många på landet handlar på nätet, vill man ha kvar lite service får man tänka på att handla lokalt också, väldigt bra mataffär finns och där är kunderna trogna, de fattar väl själva att det blir krångligt om de ska till närmaste stad eller annan ort för att köpa mat eller bara mjölk. Restaurangen är jättefin med god mat men det är säkert väldigt ojämnt med besökare, han har en restaurang i staden också, det behövs nog.
Julsakerna hade kommit fram:-), ja allt från alla årstider för nu skulle affären bli helt tom.
Fina hjärtan i lera med söta detaljer, köpte ett par stycken
Lite smått och gott, handgjorda små kort, blommor att fästa på paket, m.m.
Och den här fina stolen hade varit dyr men toppenpris nu:-), är tänkt för mobilerna att vila på eller något annat, får se, passade bra i vårt sovrum där mycket går i blått.

7 kommentarer:

  1. Aldrig för tidigt att ta fram julsakerna :)

    SvaraRadera
  2. Anna:-), det fanns mycket fint och kunnat handlat lite mer, nästa gång var affären tömd helt och städad, får se vad det blir istället, en lgh kanske.

    SvaraRadera
  3. KUL med lute fyndande. Alltid. Åh det där kaffetårsbrodereriet är härligt gammeldags. Det är nästan, nästan så att jag skulle vilja ha en sån i köket. Men bara nästan...Jobbar på't ;-)
    OCH julsaker är det alltid kul att fynda. SÖT Adirondack-stol också!!
    :)
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  4. Annika, ja så kul att bara titta och det blev ju lite mer än så:-). Ja bonaden är så fin, min mamma var väldigt modern och hade väldigt snyggt och sådana här bonader var helt otänkbara för henne, hon tyckte nog det var för lantligt och bonnigt, haha, men hon hade fina broderade dukar men det skulle var mer elegant, jag tycker det är kul med dessa gamla bonader och de fanns i kompisars hem, skulle kunna tänka mig faktiskt också:-), har en del fina broderade på landet och kanske den här flyttar till England;-). Fina julsaker fanns men det var så soligt och varmt så jag tittade lite bara, ja stolen är söt. Ha en fin helg du med!

    SvaraRadera
  5. PS jag tror stolen är gjord helt rätt också efter den äkta, skulle vara fint att ha ett par på landet men de skulle nog inte få stå kvar tyvärr.

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt av den damen att göra fina kassar och ge pengarna till välgörnehet. Och bra att du köpte en, du fick en fin kasse och pengar kom in till välgörenhet, två flugori en smäll!
    Vilka fina broderier!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Lena, ja de var så fina i olika tyger, lite stadigare än en vanlig kasse också, bra tycker jag med. Och fina broderier finns, kul att ta vara på en del. Tack detsamma! En fortsatt fin helg önskas!

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan