torsdag 23 juni 2016

Skulle köpa ägg:-)

Och jodå det blev ekologiska ägg också och de var goda, det kan man inte säga om den här, ser kanske god ut och maken föll direkt, han gillar den här typen av bakelser mycket mer än jag men kollade inte så noga, jag kollade ingredienserna när jag tagit en smakbit, det var 13 E-nummer och 20 övriga ingredienser i den, däribland kanske det dolde sig lite mjöl, jag vet knappt, oerhört märkligt och den var hur äcklig som helst. Sötsliskig sylt på botten, någon liten sockerkaksbotten ovan det och vet knappt om det var grädde eller vad överst, sen vit choklad, jordgubben följde med, mangon har jag lagt dit, dyr var bakelsen också, inköpt på Coop och det förvånar mig faktiskt med all reklam och annonser de har om rena fina varor i sitt utbud, jag tycker faktiskt det är svårt att få ihop hälsosam mat där. Den här tog priset, skulle jag inte bjuda någon på, hoppas inte barn får sådant. Och hur går det till? Att plocka ihop 33 olika ingredienser för en liten bakelse som man kan svänga ihop med låt säga 6-7 äkta varor?

2 kommentarer:

  1. Otrevligt med alla dess kemikalier i maten. Bästa att göra egen med färska råvaror.
    Ha en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Lena, jag tycker att det är otroligt med alla dessa tillsatser med tanke på all debatt och upplysning, att det då på sådana ställen som Coop (gamla Konsum) som annonserar om hur ren mat de har säljer något sådant, ja vilken skillnad att göra själv, det gör jag också för det mesta. Trevlig midsommar du med!

    SvaraRadera