fredag 10 juni 2016

Presenter

Väldigt roligt när dottern öppnade resväskan för där fanns mycket fint och även till oss, förstår inte hur hon fick plats med allt för det var fina tröjor och skjortor också till pappa och så många egna fina outfits. Och jag fick en så fin jacka, de är toppen och så användbara, året om egentligen, denna är en lite tunnare modell tänkt för vår och sommar direkt från United Kingdom, ja dessa jackor har ju sitt ursprung där. Klänningen är från maken, (Anna valt), och boleron från Anna blev perfekt till. Lilla korthållaren är väldigt piffig med både dragkedja och fack, brukar ju annars vara bara för korten, gillar sådana här miniplånböcker som inte tar så mycket plats. Sen har jag alltid en liten bok med mig i väskan att skriva upp sådana där viktiga och kanske mindre viktiga saker i, men så bra och gillar fina små böcker och pennor också. Är inte helt digitaliserad:-). De skotska smörkakorna är både maken och jag förtjusta i och ligger i så fina burkar alltid och eftersom jag är ett fan av drottningen så fick jag en egen med hennes alldeles speciella afternoon tea kakor. De ska sparas till midsommar.
 Klänningen är av spets och sitter fint för att den är helfodrad tror jag, fint fall på den och spets ska det ju vara i år på både prinsessor och drottningar;-)
 Och de här muggarna i emalj med fina brickan var ljuvligt fina. Emalj från 50-talet har blivit samlarobjekt och den norska emaljdrottningen Grete Prytz Kittelsens (1917-2010)  produkter finns med i tv-serien Mad Men. De här köpte Anna på Laura Ashley. Så fina sommarmuggar.

9 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på en rapport om hur drottningens kakor var :)

    SvaraRadera
  2. Anna, jag kunde inte hålla mig så redan avsmakat:-), goda, men de andra var precis lika goda, även de i småpaketen som låg i ett större, nästan så de var godast av alla. Fast kanske hennes är lite smörigare? Tror det. Och känns väldigt tjusigt att ta till en kopp te:-)

    SvaraRadera
  3. Emaljmuggarna är väldigt fina, de håller värmen bra när man sitter ute med en kopp te eller kaffe märker jag.

    SvaraRadera
  4. Så fina saker. Allting. Jag brukar också alltid ha med mig lite smått och gott hem. Och det är uppskattat. OCH jag uppskattar i min tur när gäster hemifrån har med sig en massa gott och fint från good old Sweden! Drottningburken är fin! Jättefina grejer fick du!!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Annika, tack:-), ja det är så roligt att både ge och få:-), jackan blev toppen och det andra också. Gillar fina burkar, särskilt när de innehåller så goda kakor:-). Trevlig helg du med, ha det riktigt bra!

    SvaraRadera
  6. Walkers skotska shortbread, det godaste jag vet! Man kan faktiskt köpa dem på Hemköp i min stad här i Skåne. Så smakfulla saker du fått från England - ssk boleron, så fin!

    SvaraRadera
  7. Nilla, jag och maken också gillar dem så mycket, är så "lagom" som liten kaka till kaffe eller te, vi har en sort här också men bara på Willys. Tack, ja så mycket fint och boleron så fin, blev så bra med färgen till klänningen och bolero är så användbart till mycket.

    SvaraRadera
  8. Hörde någon säga att Hemköp och Willys har samma ägare, Axfoods tror jag det var. Har inte slagit på Googles om det. Handlar mest på Coop och ICA, men vilken tur att Hemköp också finns i närheten som är både billiga och har ett annat utbud. Provsmakade en liknande kaka i Danmark, men den nådde absolut inte upp till originalet. Brukade köpa den när vi bodde i London. Den fanns i lyxigare förpackning på Selfridges och Harrods. Där var den dyr.

    SvaraRadera
  9. Om jag minns rätt så startade Willys av en man som hette Willy och han sålde det alldeles för billigt sedan med tanke på framgången, kanske var det till Hemköp? Här har Willys varit mycket trevligare och fräschare att handla i än Hemköp och så blir det Ica ibland en bit bort där det varit extremt trångt alltid. Nu har vi fått en alldeles ny Ica här, jättefräsch och med personal som verkar gått flera charmkurser, men det är säkert roligt också att känna ansvar för något nytt och fint. De är jättetrevliga och det är så välskött i butiken med ett bra sortiment.

    Ja det finns så fina askar med denna kaka, bara asken är rolig att ha, och lite varierande pris på den men det är den värd.

    SvaraRadera