måndag 6 juni 2016

Nationaldagen

Vi firar den lugnt, efter många kulturmöten har vi handlat färdigt och vi kände för detta, enkelt men gott, varmkorv med mos och bröd, allt tillagat av maken och ekologiskt alltsammans, gott kaffe med lite smågodis, det kände vi för idag och så en massa frukt och bär, hittade ekologiska vindruvor och det är inte ofta här. Flaggan vajar lite i vinden och trafik i massor till en herrgård där det var välkomnande till svenskt medborgarskap och välkomstgåvor till dem, det är lugnt som sagt här på balkongen, studentfirarna är väl klara med sitt, inga tjut hörs från dem mer.

4 kommentarer:

  1. Anna, tack:-), det var riktigt gott men tycker din halloumiburgare var strået vassare:-)

    SvaraRadera
  2. ALLT ser gott ut hos dig, och jag blir ofta hungrig när jag är här på din sida. GÖTT!!!

    SvaraRadera
  3. Annika tack:-) ja nästan så jag blir hungrig också, det finns verkligen mycket gott. Får lägga in några längre rundor som du känner jag, gympar varje morgon men det behövs mer:-)

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan