tisdag 7 juni 2016

Mat och pyssel (pussel)

Vi lagade lite mat hemma också när det fanns tid, Anna gjorde väldigt goda hamburgare med halloumi, avokado m.m. av ingredienser mor inhandlat, allt ekologiskt från scratch. Fina pussel hade Anna med sig, jag hann bara lägga några bitar och maken ingen för vips var det klart av dottern, hade glömt hur snabb hon är:-), fina motiv och jag har sparat det ena på ett bord, det andra får jag pussla en annan gång då kanske:-)
Det var 2x500-bitars med fina motiv, roligt med pussel, såg flera i en butik i stan inramade.

2 kommentarer:

  1. GUD så gott med de där mackorna. Set gudomligt goda ut. Ja, det gick ingen nöd på er matmässigt medan Anna var hemma :-)
    Mums!
    Pussel, det gillar min dotter också. Men det är inte riktigt min grej.

    SvaraRadera
  2. Annika, tack:-), ja de var så goda, så otroligt fräscht. Nej ingen nöd på oss:-).
    Pussel är jag inte så förtjust i heller, utom i barndomen då, de fina små man lade om och om igen, träpussel ofta, hade ett sånt där med klossar som man vände och fick fram olika motiv, minns jag var kul:-). Tror att det är bra hjärnträning med de här småbitarna så kanske bäst att börja i tid:-)

    SvaraRadera