söndag 5 juni 2016

Lite omväxling

Idag seglar vita moln upp, det blåser lite och är svalare, omväxling förnöjer:-), tar lång frukost och läser tidningar, bland världspolitiken växlar jag med helt kanske oväsentlig info, som att en lägenhet, en 1.5 på 38 kvm kostar 7 miljoner! Är ju alldeles otroligt och inte tycker jag att det är så tjusigt på Östermalm heller att sitta och glo ut över en massa hustak bara, roligt med annonser och hur de tar i, stoooor terass, ca 8 kvm, vår är 14 som jämförelse, stooora sällskapsytor och detta är för dig som bara nöjer dig med lyx och det allra bästa. Ja hur stooort kan det bli på 38 kvm? Jaja, rent otroliga priser har det blivit och staden har på gång igen modulboenden på Östermalm, är ju fantastiskt bara det.

Sen läser jag en dödsannons, just idag är nästan hela sidan fylld med jämnåriga, och en från Malå i Lappland, där står något jag aldrig sett förut, valfri klädsel och putsade skor! Maken som annars tänker långsammare än jag:-) säger genast att det är för att folk inte ska komma i flip-flops. Då är det här en omskrivning, snygga skor som går att putsa gör att det är hela skor. Och gympaskor går också bort. Ja man förundras, har folk inget vett längre och kan visa respekt i olika sammanhang, nej kanske inte. Fast en liten parentes (flip-flops har en lång historia, minst 6000-årig och det är inte fy skam).
I morgon är det nationaldag så vad passar bättre:

2 kommentarer:

  1. Putsade skor minsann! Ja, bra att det skrivs ut om folk inte tänker själva längre ;) Förstår att man vill vara bekväm, men det går väl lite långt med flipflops till begravning :) Å andra sidan har dem en anrik historia. Kanske man kan erbjuda att använda Jesussandaler? Måste ju vara fint ändå? :)

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten, det var lite varierande om klädsel och så i denna att det stod exakt så, valfri klädsel och putsade skor, först tänkte jag att man kan väl inte skämta, kändes väl olämpligt men maken tog det direkt som att det var en nödvändig information, ja jag säger då det. Och som sagt det är en lång historia med den typen av skor men passar nog inte så bra här i dessa sammanhang, ja man slutar aldrig att förvånas:-)

    SvaraRadera